09/03/2016, Saat: 16:00
Arkadaşlar yurt içi kargo olayını size şöyle anlatayım, biz şimdi yurt içine kargoları toplu olarak teslim ediyoruz, kargo takip numaralarını hemen vermiyorlar, bir teslim fişi ile hepsini bizden alıyorlar, daha sonra bir ara sisteme girip kargo takip numaralarını alıyorlar, ancak kargo takip numaralarını anlık alamadığımız zaman, ya da en azından aynı gün alamadığımız zaman kargoları takip etmek mümkün olmuyor, ertesi gün yüzlerce telefon konuşması yaparak mail ile zorla takip numaralarını alıyoruz, bir bakıyoruz bir sürü karışılıklık var, tekrar düzeltmek mümkün değil. Çözümü de şöyle sunuyorlar, gelin bizimle genel müdürlükçe sözleşme imzalayın bir kargo sayısı beyan edin, o sayının altına düşerse biz de sizden ceza gibi bir şey tahsil ederiz ve bu sözleşme uzun süreli olmalı diyorlar. Böyle olursa size internet sitelerinden bir şifre veriyorlar oradan anlık takip edebiliyorsunuz. Yani resmen kargonuzun güvende olmasını istiyorsanız bize düzenli ek para vereceksiniz diyorlar. Şimdi sözleşme imzalasan her zaman aynı sayıyı bulabilir misin belli değil, ayrıca bir aksilik çıkarsa kargo şirketinden çıkamıyorsun, çünkü sözleşme imzalamışsın, tazminat bedeli var.
Bu iki hafta içerisinde kargo takip etmekten iş yapamaz hale geldik, bir arkadaşım tek tek adresleri alıp dağıtım adresindeki yurt içi şubesinde sıkıntı olup olmadığına baktı, sıkıntı olabileceğini düşündüklerimizi farklı bir şubeden kesin takipli olarak gönderdik, onların da ücretleri normal anlaşmasız fiyattan oldu, direk takip numarası olduğu için her ne hikmetse onlara bir şey olmuyor. Bundan sonra da en azından yurtiçinin kargo şubesini değiştireceğiz, alan şubeden de fark ediyor, takip numarası vermemek için resmen diretiyorlar, tahminince genel müdürlük vermesini engelliyor, sözleşmeli müşterimiz olsun, bırak ağzı yansın gibi bir tutum sergiliyorlar. Bir nevi tekel olmuşlar, tek tek kargodan kazanacaklarını bakmıyorlar, bize ayda ne kadar ödersin sen ROCNEL diyorlar. Bu genel müdürlük bazında yapıldığı için tüm yurt içi kargo şirketini bağlar. Bu da bana çirkin geliyor, şimdi ayrılacağımızı anladılar anlaşmak için elli tane arama yapıyorlar, yurt dışını da bunlara verecektim vazgeçtim. Bu arada bir çok müşterinin kargosunu gelen istek üzerine PTT, Mng ve Aras kargo ile gönderdim. Yani yurt içinden daha fazlasını bu şekilde gönderdim. Ama isterdim ki adam gibi bir kargo şirketi olsun, gelip bizden fabrikadan kargoyu alsınlar ulaştırsınlar, kısmet değilmiş.
Bu iki hafta içerisinde kargo takip etmekten iş yapamaz hale geldik, bir arkadaşım tek tek adresleri alıp dağıtım adresindeki yurt içi şubesinde sıkıntı olup olmadığına baktı, sıkıntı olabileceğini düşündüklerimizi farklı bir şubeden kesin takipli olarak gönderdik, onların da ücretleri normal anlaşmasız fiyattan oldu, direk takip numarası olduğu için her ne hikmetse onlara bir şey olmuyor. Bundan sonra da en azından yurtiçinin kargo şubesini değiştireceğiz, alan şubeden de fark ediyor, takip numarası vermemek için resmen diretiyorlar, tahminince genel müdürlük vermesini engelliyor, sözleşmeli müşterimiz olsun, bırak ağzı yansın gibi bir tutum sergiliyorlar. Bir nevi tekel olmuşlar, tek tek kargodan kazanacaklarını bakmıyorlar, bize ayda ne kadar ödersin sen ROCNEL diyorlar. Bu genel müdürlük bazında yapıldığı için tüm yurt içi kargo şirketini bağlar. Bu da bana çirkin geliyor, şimdi ayrılacağımızı anladılar anlaşmak için elli tane arama yapıyorlar, yurt dışını da bunlara verecektim vazgeçtim. Bu arada bir çok müşterinin kargosunu gelen istek üzerine PTT, Mng ve Aras kargo ile gönderdim. Yani yurt içinden daha fazlasını bu şekilde gönderdim. Ama isterdim ki adam gibi bir kargo şirketi olsun, gelip bizden fabrikadan kargoyu alsınlar ulaştırsınlar, kısmet değilmiş.
rocnelrazor@gmail.com
www.rocnel.com
www.rocnel.com