Aracı olanlar; lastik tercihiniz ne, neden?
#1
Forum çok sıkıcı geldi 2-3 gündür biraz canlandıralım. Açın konular da yazışalım, gönüllerimiz bir olsun.
http://tiraskeyfim.blogspot.com/  
http://saklinotalar.blogspot.com/
WWW
Cevapla
#2
kışlık ug7
konfor er300
performans turanza
Cevapla
#3
Bir animi anlatayim Smile
Kisin babamla bir yere gitmis kalorifer petegi yuklemek icin araci geri geri manevra yaptiriyordum. Arac auris hosuma gidiyor arabamiz memnunum karin icinde ne var goremedik ve pat diye bir ses geldi lastige bir vida ki parmagimdan uzun bir vida girmis havasini kaciriyordu. Hemen lastik tamircisine gittik adam yama icin 20 lira istedi. Eh mecruben yapacaktik ama babam daha sonra cikma lastik var mi dedi. Olmaz mi dedi bir kepenk acti ki evlere senlik tavana kadar binlerce lastik. Neyse lastigin numarasiyla es bir lastik cikardi babamda kontrol ediyor ne kadar az kullanilmissa o denli iyi diye. Hala lastik halde kil gibi cikintilari yerinde lastikleri secerek bakti. Hepsi de goodyear pirelli vs oldukca tuzlu lastikler ancak fiyat 40-50 Smile neyse sonrada takim halinde var mi dedi bir kac takim halde vardi ancak numaralari tutmuyordu tutsaydi sifir bir lastik parasidan da ucuza 4 tane lastik alabilecekti ancak sadece iki tane ile yetinebildik. Boyle seyleri kovalamanizi oneririm arkadaslar. Cimriligimi babama borcluyum Smile
Cevapla
#4
(08/08/2012, Saat: 23:12)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: kışlık ug7
konfor er300
performans turanza

Bridgestone'a bir türlü alışamadım. Sert geliyor. Turanza'nın hamurunun sertliği, yol gürültüsü nasıl?
http://tiraskeyfim.blogspot.com/  
http://saklinotalar.blogspot.com/
WWW
Cevapla
#5
lastik 30 binde biter
hamurun optimum kısmı yola grip yani tutunma çekiş ve frenleme parametresi 30 bin yada daha azdır sonra vasat parametrelere düşer

yoksa 80 bin hala diş olan lastik vardır dişlerin ve omuzların en verimli ve güvenli kısmı 50 bin km önce yolda bırakmıştır

iki yıl yada 30 binde lastik atarım çok faydasını gördüm
gaza basarsın yolda tutar fren yaparsın hayatta tutar



(08/08/2012, Saat: 23:21)emiriko Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Bir animi anlatayim Smile
Kisin babamla bir yere gitmis kalorifer petegi yuklemek icin araci geri geri manevra yaptiriyordum. Arac auris hosuma gidiyor arabamiz memnunum karin icinde ne var goremedik ve pat diye bir ses geldi lastige bir vida ki parmagimdan uzun bir vida girmis havasini kaciriyordu. Hemen lastik tamircisine gittik adam yama icin 20 lira istedi. Eh mecruben yapacaktik ama babam daha sonra cikma lastik var mi dedi. Olmaz mi dedi bir kepenk acti ki evlere senlik tavana kadar binlerce lastik. Neyse lastigin numarasiyla es bir lastik cikardi babamda kontrol ediyor ne kadar az kullanilmissa o denli iyi diye. Hala lastik halde kil gibi cikintilari yerinde lastikleri secerek bakti. Hepsi de goodyear pirelli vs oldukca tuzlu lastikler ancak fiyat 40-50 Smile neyse sonrada takim halinde var mi dedi bir kac takim halde vardi ancak numaralari tutmuyordu tutsaydi sifir bir lastik parasidan da ucuza 4 tane lastik alabilecekti ancak sadece iki tane ile yetinebildik. Boyle seyleri kovalamanizi oneririm arkadaslar. Cimriligimi babama borcluyum Smile
Cevapla
#6
(08/08/2012, Saat: 23:30)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: lastik 30 binde biter
hamurun optimum kısmı yola grip yani tutunma çekiş ve frenleme parametresi 30 bin yada daha azdır sonra vasat parametrelere düşer

yoksa 80 bin hala diş olan lastik vardır dişlerin ve omuzların en verimli ve güvenli kısmı 50 bin km önce yolda bırakmıştır

iki yıl yada 30 binde lastik atarım çok faydasını gördüm
gaza basarsın yolda tutar fren yaparsın hayatta tutar



(08/08/2012, Saat: 23:21)emiriko Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Bir animi anlatayim Smile
Kisin babamla bir yere gitmis kalorifer petegi yuklemek icin araci geri geri manevra yaptiriyordum. Arac auris hosuma gidiyor arabamiz memnunum karin icinde ne var goremedik ve pat diye bir ses geldi lastige bir vida ki parmagimdan uzun bir vida girmis havasini kaciriyordu. Hemen lastik tamircisine gittik adam yama icin 20 lira istedi. Eh mecruben yapacaktik ama babam daha sonra cikma lastik var mi dedi. Olmaz mi dedi bir kepenk acti ki evlere senlik tavana kadar binlerce lastik. Neyse lastigin numarasiyla es bir lastik cikardi babamda kontrol ediyor ne kadar az kullanilmissa o denli iyi diye. Hala lastik halde kil gibi cikintilari yerinde lastikleri secerek bakti. Hepsi de goodyear pirelli vs oldukca tuzlu lastikler ancak fiyat 40-50 Smile neyse sonrada takim halinde var mi dedi bir kac takim halde vardi ancak numaralari tutmuyordu tutsaydi sifir bir lastik parasidan da ucuza 4 tane lastik alabilecekti ancak sadece iki tane ile yetinebildik. Boyle seyleri kovalamanizi oneririm arkadaslar. Cimriligimi babama borcluyum Smile

Aynı spor ayakkabı mantığı. Onun da 1 senede topuk kısmından sabanı ya içten ya dıştan, sahibine göre erir. Her e kadar daha uzun yuıllar kullanılabilecek olsa da, ayağı yamuk basmaya yönlendirerek anatomik olarak rahatsız edeceği için fazla bekletilmeden değiştirilmelidir. Ne kadar yumuşak tabanlı rahat ayakkabı o kadar çabuk aşınma ve değiştirilme gerekliliği. Lastik gibi. Hayatın acı gerçekleri.
http://tiraskeyfim.blogspot.com/  
http://saklinotalar.blogspot.com/
WWW
Cevapla
#7
(08/08/2012, Saat: 23:35)Lord Sparhawk Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(08/08/2012, Saat: 23:30)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: lastik 30 binde biter
hamurun optimum kısmı yola grip yani tutunma çekiş ve frenleme parametresi 30 bin yada daha azdır sonra vasat parametrelere düşer

yoksa 80 bin hala diş olan lastik vardır dişlerin ve omuzların en verimli ve güvenli kısmı 50 bin km önce yolda bırakmıştır

iki yıl yada 30 binde lastik atarım çok faydasını gördüm
gaza basarsın yolda tutar fren yaparsın hayatta tutar



(08/08/2012, Saat: 23:21)emiriko Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Bir animi anlatayim Smile
Kisin babamla bir yere gitmis kalorifer petegi yuklemek icin araci geri geri manevra yaptiriyordum. Arac auris hosuma gidiyor arabamiz memnunum karin icinde ne var goremedik ve pat diye bir ses geldi lastige bir vida ki parmagimdan uzun bir vida girmis havasini kaciriyordu. Hemen lastik tamircisine gittik adam yama icin 20 lira istedi. Eh mecruben yapacaktik ama babam daha sonra cikma lastik var mi dedi. Olmaz mi dedi bir kepenk acti ki evlere senlik tavana kadar binlerce lastik. Neyse lastigin numarasiyla es bir lastik cikardi babamda kontrol ediyor ne kadar az kullanilmissa o denli iyi diye. Hala lastik halde kil gibi cikintilari yerinde lastikleri secerek bakti. Hepsi de goodyear pirelli vs oldukca tuzlu lastikler ancak fiyat 40-50 Smile neyse sonrada takim halinde var mi dedi bir kac takim halde vardi ancak numaralari tutmuyordu tutsaydi sifir bir lastik parasidan da ucuza 4 tane lastik alabilecekti ancak sadece iki tane ile yetinebildik. Boyle seyleri kovalamanizi oneririm arkadaslar. Cimriligimi babama borcluyum Smile

Aynı spor ayakkabı mantığı. Onun da 1 senede topuk kısmından sabanı ya içten ya dıştan, sahibine göre erir. Her e kadar daha uzun yuıllar kullanılabilecek olsa da, ayağı yamuk basmaya yönlendirerek anatomik olarak rahatsız edeceği için fazla bekletilmeden değiştirilmelidir. Ne kadar yumuşak tabanlı rahat ayakkabı o kadar çabuk aşınma ve değiştirilme gerekliliği. Lastik gibi. Hayatın acı gerçekleri.

Ehliyet alırken 2 yıl olayını bende duymuş ve çok şaşırmıştım ancak şuana kadar bir sorun yaşamadık çok şükür aşırı hız yapmam 90ın üzerine çok az çıkarım zaten bu trafikte de 90ı anca çevreyolunda yapabiliyoruz. Şehir içi 3. vitesi göremiyorum bile o yüzden de 40 km hız ile araba güzel duruyor inşallah bir sorun yaşatmaz ne diyeyim hocam
Cevapla
#8
performans lastikleri hep gürültülüdür
ısıl ve hız yüklerini tutabilmek için yani linear spekler için
hamurlar hep serttir,kilometre yedikçe iyice sertleşir

performans lastiklerinin sırt desenleride gürültü kaynağıdır akustik olarak hala gürültü ıslık yapan dalga boylarını trap yani notch olarak
kesemiyorlar

turanza tol tutuş olarak başarılı hatta bazı continental lastiklerle yarışır ses olarak maalesef yüksek dBA değerleri var
turanza ancak D segmenti araçlarda konfor yönlü tavsiye ederim
C segmentinde kafa şişirebilir



(08/08/2012, Saat: 23:22)Lord Sparhawk Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(08/08/2012, Saat: 23:12)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: kışlık ug7
konfor er300
performans turanza

Bridgestone'a bir türlü alışamadım. Sert geliyor. Turanza'nın hamurunun sertliği, yol gürültüsü nasıl?
Cevapla
#9
Bende şu an michelin energy saver var. Konforu ve sessizliği çok güzel ama yol tutuşundan memnun değilim. Benzer karakterlerde olarak nokia'lar çok övülüyor, bir de onlara bakmak lazım.
http://tiraskeyfim.blogspot.com/  
http://saklinotalar.blogspot.com/
WWW
Cevapla
#10
Bendekiler

Yazlık Nokian

Kışlık Michelin


Aslında tersi de iyi bir seçimdir Smile
“Kesin bilgi ancak çok az bildiğimiz zaman mümkündür. Bilgi miktarımız arttığında şüphemiz de artar.”
Goethe
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Hafif ticari aracı aile aracı olarak kullanmak posicor 8 3,254 22/02/2021, Saat: 00:21
Son Yorum: posicor
  Aracınızda motor yağı olarak hangi markayı tercih ediyorsunuz? Neden? papazerigi 121 147,445 09/12/2020, Saat: 00:45
Son Yorum: Mustafa40
  Tercihiniz Basılı Kitap'mı Elektronik Kitap'mı ? Delidumrul 59 30,794 24/01/2019, Saat: 15:02
Son Yorum: helliox
  Klavye tercihiniz posicor 23 11,512 19/12/2018, Saat: 02:36
Son Yorum: gravesgel
  Neden Tıraş Kreminden / Köpüğünden Slime Yapıyorlar aliyuksel 2 3,189 09/04/2017, Saat: 10:46
Son Yorum: aliyuksel
  Neden buluşma düzenlemiyoruz? Suhulet 48 46,388 20/02/2017, Saat: 17:10
Son Yorum: Rayko
  Neden Sabun Yapıyorum martin 6 10,112 23/01/2015, Saat: 01:55
Son Yorum: theunnamed
Bug Muaynesi olmayan aracı alırken işlem sırası BigHillMe 10 10,370 27/07/2013, Saat: 03:57
Son Yorum: BigHillMe
  Gönüllümüzün aracı çalınmıştır bilgilerinize BigHillMe 4 6,083 22/03/2013, Saat: 17:43
Son Yorum: BigHillMe

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: