Geleneksel Tıraş Forumları
Aracı olanlar; lastik tercihiniz ne, neden? - Baskı Önizleme

+- Geleneksel Tıraş Forumları (http://www.geltir.com)
+-- Forum: BEYİN FIRTINASI (http://www.geltir.com/forumdisplay.php?fid=35)
+--- Forum: Tıraş Dışı (http://www.geltir.com/forumdisplay.php?fid=37)
+--- Konu Başlığı: Aracı olanlar; lastik tercihiniz ne, neden? (/showthread.php?tid=1412)

Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23


Aracı olanlar; lastik tercihiniz ne, neden? - Lord Sparhawk - 08/08/2012

Forum çok sıkıcı geldi 2-3 gündür biraz canlandıralım. Açın konular da yazışalım, gönüllerimiz bir olsun.


Aracı olanlar; lastik tercihiniz ne, neden? - ihtilaf - 08/08/2012

kışlık ug7
konfor er300
performans turanza


Aracı olanlar; lastik tercihiniz ne, neden? - emiriko - 08/08/2012

Bir animi anlatayim Smile
Kisin babamla bir yere gitmis kalorifer petegi yuklemek icin araci geri geri manevra yaptiriyordum. Arac auris hosuma gidiyor arabamiz memnunum karin icinde ne var goremedik ve pat diye bir ses geldi lastige bir vida ki parmagimdan uzun bir vida girmis havasini kaciriyordu. Hemen lastik tamircisine gittik adam yama icin 20 lira istedi. Eh mecruben yapacaktik ama babam daha sonra cikma lastik var mi dedi. Olmaz mi dedi bir kepenk acti ki evlere senlik tavana kadar binlerce lastik. Neyse lastigin numarasiyla es bir lastik cikardi babamda kontrol ediyor ne kadar az kullanilmissa o denli iyi diye. Hala lastik halde kil gibi cikintilari yerinde lastikleri secerek bakti. Hepsi de goodyear pirelli vs oldukca tuzlu lastikler ancak fiyat 40-50 Smile neyse sonrada takim halinde var mi dedi bir kac takim halde vardi ancak numaralari tutmuyordu tutsaydi sifir bir lastik parasidan da ucuza 4 tane lastik alabilecekti ancak sadece iki tane ile yetinebildik. Boyle seyleri kovalamanizi oneririm arkadaslar. Cimriligimi babama borcluyum Smile


Aracı olanlar; lastik tercihiniz ne, neden? - Lord Sparhawk - 08/08/2012

(08/08/2012, Saat: 23:12)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: kışlık ug7
konfor er300
performans turanza

Bridgestone'a bir türlü alışamadım. Sert geliyor. Turanza'nın hamurunun sertliği, yol gürültüsü nasıl?


Aracı olanlar; lastik tercihiniz ne, neden? - ihtilaf - 08/08/2012

lastik 30 binde biter
hamurun optimum kısmı yola grip yani tutunma çekiş ve frenleme parametresi 30 bin yada daha azdır sonra vasat parametrelere düşer

yoksa 80 bin hala diş olan lastik vardır dişlerin ve omuzların en verimli ve güvenli kısmı 50 bin km önce yolda bırakmıştır

iki yıl yada 30 binde lastik atarım çok faydasını gördüm
gaza basarsın yolda tutar fren yaparsın hayatta tutar



(08/08/2012, Saat: 23:21)emiriko Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Bir animi anlatayim Smile
Kisin babamla bir yere gitmis kalorifer petegi yuklemek icin araci geri geri manevra yaptiriyordum. Arac auris hosuma gidiyor arabamiz memnunum karin icinde ne var goremedik ve pat diye bir ses geldi lastige bir vida ki parmagimdan uzun bir vida girmis havasini kaciriyordu. Hemen lastik tamircisine gittik adam yama icin 20 lira istedi. Eh mecruben yapacaktik ama babam daha sonra cikma lastik var mi dedi. Olmaz mi dedi bir kepenk acti ki evlere senlik tavana kadar binlerce lastik. Neyse lastigin numarasiyla es bir lastik cikardi babamda kontrol ediyor ne kadar az kullanilmissa o denli iyi diye. Hala lastik halde kil gibi cikintilari yerinde lastikleri secerek bakti. Hepsi de goodyear pirelli vs oldukca tuzlu lastikler ancak fiyat 40-50 Smile neyse sonrada takim halinde var mi dedi bir kac takim halde vardi ancak numaralari tutmuyordu tutsaydi sifir bir lastik parasidan da ucuza 4 tane lastik alabilecekti ancak sadece iki tane ile yetinebildik. Boyle seyleri kovalamanizi oneririm arkadaslar. Cimriligimi babama borcluyum Smile



Aracı olanlar; lastik tercihiniz ne, neden? - Lord Sparhawk - 08/08/2012

(08/08/2012, Saat: 23:30)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: lastik 30 binde biter
hamurun optimum kısmı yola grip yani tutunma çekiş ve frenleme parametresi 30 bin yada daha azdır sonra vasat parametrelere düşer

yoksa 80 bin hala diş olan lastik vardır dişlerin ve omuzların en verimli ve güvenli kısmı 50 bin km önce yolda bırakmıştır

iki yıl yada 30 binde lastik atarım çok faydasını gördüm
gaza basarsın yolda tutar fren yaparsın hayatta tutar



(08/08/2012, Saat: 23:21)emiriko Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Bir animi anlatayim Smile
Kisin babamla bir yere gitmis kalorifer petegi yuklemek icin araci geri geri manevra yaptiriyordum. Arac auris hosuma gidiyor arabamiz memnunum karin icinde ne var goremedik ve pat diye bir ses geldi lastige bir vida ki parmagimdan uzun bir vida girmis havasini kaciriyordu. Hemen lastik tamircisine gittik adam yama icin 20 lira istedi. Eh mecruben yapacaktik ama babam daha sonra cikma lastik var mi dedi. Olmaz mi dedi bir kepenk acti ki evlere senlik tavana kadar binlerce lastik. Neyse lastigin numarasiyla es bir lastik cikardi babamda kontrol ediyor ne kadar az kullanilmissa o denli iyi diye. Hala lastik halde kil gibi cikintilari yerinde lastikleri secerek bakti. Hepsi de goodyear pirelli vs oldukca tuzlu lastikler ancak fiyat 40-50 Smile neyse sonrada takim halinde var mi dedi bir kac takim halde vardi ancak numaralari tutmuyordu tutsaydi sifir bir lastik parasidan da ucuza 4 tane lastik alabilecekti ancak sadece iki tane ile yetinebildik. Boyle seyleri kovalamanizi oneririm arkadaslar. Cimriligimi babama borcluyum Smile

Aynı spor ayakkabı mantığı. Onun da 1 senede topuk kısmından sabanı ya içten ya dıştan, sahibine göre erir. Her e kadar daha uzun yuıllar kullanılabilecek olsa da, ayağı yamuk basmaya yönlendirerek anatomik olarak rahatsız edeceği için fazla bekletilmeden değiştirilmelidir. Ne kadar yumuşak tabanlı rahat ayakkabı o kadar çabuk aşınma ve değiştirilme gerekliliği. Lastik gibi. Hayatın acı gerçekleri.


Aracı olanlar; lastik tercihiniz ne, neden? - emiriko - 08/08/2012

(08/08/2012, Saat: 23:35)Lord Sparhawk Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(08/08/2012, Saat: 23:30)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: lastik 30 binde biter
hamurun optimum kısmı yola grip yani tutunma çekiş ve frenleme parametresi 30 bin yada daha azdır sonra vasat parametrelere düşer

yoksa 80 bin hala diş olan lastik vardır dişlerin ve omuzların en verimli ve güvenli kısmı 50 bin km önce yolda bırakmıştır

iki yıl yada 30 binde lastik atarım çok faydasını gördüm
gaza basarsın yolda tutar fren yaparsın hayatta tutar



(08/08/2012, Saat: 23:21)emiriko Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Bir animi anlatayim Smile
Kisin babamla bir yere gitmis kalorifer petegi yuklemek icin araci geri geri manevra yaptiriyordum. Arac auris hosuma gidiyor arabamiz memnunum karin icinde ne var goremedik ve pat diye bir ses geldi lastige bir vida ki parmagimdan uzun bir vida girmis havasini kaciriyordu. Hemen lastik tamircisine gittik adam yama icin 20 lira istedi. Eh mecruben yapacaktik ama babam daha sonra cikma lastik var mi dedi. Olmaz mi dedi bir kepenk acti ki evlere senlik tavana kadar binlerce lastik. Neyse lastigin numarasiyla es bir lastik cikardi babamda kontrol ediyor ne kadar az kullanilmissa o denli iyi diye. Hala lastik halde kil gibi cikintilari yerinde lastikleri secerek bakti. Hepsi de goodyear pirelli vs oldukca tuzlu lastikler ancak fiyat 40-50 Smile neyse sonrada takim halinde var mi dedi bir kac takim halde vardi ancak numaralari tutmuyordu tutsaydi sifir bir lastik parasidan da ucuza 4 tane lastik alabilecekti ancak sadece iki tane ile yetinebildik. Boyle seyleri kovalamanizi oneririm arkadaslar. Cimriligimi babama borcluyum Smile

Aynı spor ayakkabı mantığı. Onun da 1 senede topuk kısmından sabanı ya içten ya dıştan, sahibine göre erir. Her e kadar daha uzun yuıllar kullanılabilecek olsa da, ayağı yamuk basmaya yönlendirerek anatomik olarak rahatsız edeceği için fazla bekletilmeden değiştirilmelidir. Ne kadar yumuşak tabanlı rahat ayakkabı o kadar çabuk aşınma ve değiştirilme gerekliliği. Lastik gibi. Hayatın acı gerçekleri.

Ehliyet alırken 2 yıl olayını bende duymuş ve çok şaşırmıştım ancak şuana kadar bir sorun yaşamadık çok şükür aşırı hız yapmam 90ın üzerine çok az çıkarım zaten bu trafikte de 90ı anca çevreyolunda yapabiliyoruz. Şehir içi 3. vitesi göremiyorum bile o yüzden de 40 km hız ile araba güzel duruyor inşallah bir sorun yaşatmaz ne diyeyim hocam


Aracı olanlar; lastik tercihiniz ne, neden? - ihtilaf - 08/08/2012

performans lastikleri hep gürültülüdür
ısıl ve hız yüklerini tutabilmek için yani linear spekler için
hamurlar hep serttir,kilometre yedikçe iyice sertleşir

performans lastiklerinin sırt desenleride gürültü kaynağıdır akustik olarak hala gürültü ıslık yapan dalga boylarını trap yani notch olarak
kesemiyorlar

turanza tol tutuş olarak başarılı hatta bazı continental lastiklerle yarışır ses olarak maalesef yüksek dBA değerleri var
turanza ancak D segmenti araçlarda konfor yönlü tavsiye ederim
C segmentinde kafa şişirebilir



(08/08/2012, Saat: 23:22)Lord Sparhawk Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(08/08/2012, Saat: 23:12)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: kışlık ug7
konfor er300
performans turanza

Bridgestone'a bir türlü alışamadım. Sert geliyor. Turanza'nın hamurunun sertliği, yol gürültüsü nasıl?



Aracı olanlar; lastik tercihiniz ne, neden? - Lord Sparhawk - 08/08/2012

Bende şu an michelin energy saver var. Konforu ve sessizliği çok güzel ama yol tutuşundan memnun değilim. Benzer karakterlerde olarak nokia'lar çok övülüyor, bir de onlara bakmak lazım.


Aracı olanlar; lastik tercihiniz ne, neden? - mancho - 08/08/2012

Bendekiler

Yazlık Nokian

Kışlık Michelin


Aslında tersi de iyi bir seçimdir Smile