Ne Kadar Beygir O Kadar Vergi
#1
......
Cevapla
#2
Sırf elektrikliden de MTV almak için. Ne güzel "0" MTV ile elektrikli araçlara binecektik ama şimdilik 400 küsur araca gelecekte binlerce olacak araçlara şimdiden göz koymuşlar. Beygir gücü zaten spor araba denginde olduğu için onun 1/4'ü bile yeterince yüksek olacak.

Misal baz versiyon bir Tesla Model S 360 beygir sunarken benzer beygir gücündeki Porche 911 ise yıllık vergisi 13bin dolaylarında. Tesla için yılda 3 bin lira vergi hayırlı olsun...
Cevapla
#3
Fazladan beygirlerin ipini çözün kaçsın  Smile

galeri-6a2e307c-big.jpg
Cevapla
#4
Ben hep 100 beygirlik araba aldığım için sorun yok Big Grin Big Grin Big Grin
Cevapla
#5
VW ID'ler ve Model 3'te 250-300 arası güçleri var maalesef fiyatları Golf kadar olacak olmasına rağmen MTV leri iki katı kadar olacak Sad
Cevapla
#6
@emiriko elektrik mevzusu değil bu. Türkiye ekonomisinin içinde mevcut 400, gelecekteki 4000 ya da 10.000 elektrikli aracın vergisinin herhangi bir ağırlığı olmaz. Küsürat sayılır toplam vergi hacmi içinde bunlar. Ki zaten elektrikli araç sayısı ne zaman 10 bin olur, onlar bizim için uzun vadeli plan. Bizde günü kurtarmaktır aslolan.

Asıl mevzu mevcut 12 milyon otomobilin vergisi. Vergi düzenlemeleri gereği, gelişen motor ve malzeme teknolojisine de bağlı olarak firmalar çözümü düşük motor hacimli ve aşırı beslemeli (turbo) motorlarda buldular. Bir nevi devletlerin motor hacmine bağlı vergilendirme politikalarının da payı oldu bu teknolojinin gelişmesinde. Yıllar önce kullanılan otomobilleri hatırlayın, 70-80 beygir motorları vardı 1.4, 1.6 motor hacimleriyle. Şimdi turbo ile birlikte litre başına 100 beygir sıradan olmaya başladı. Dolayısı ile 1.6 veya hadi çok çok olsa 2 litreden yüksek hacimli motorlu araçların yüzdesi zaten az ve giderek düşüyor.

Bakanın açıklamasına göre %96 sı 1.6 ve daha düşük hacimli araçlar. Ne 0,96x12 milyon = 11,5 milyon. Bunların yarısını yeni vergiye muhattap etseler 5.75 milyon araç eder. Bu araçlardan her vergi döneminde 100 liralık fazladan vergi toplasalar senede 1 milyar 150 milyon liralık ¨ek kaynak¨ yaratmış olurlar. Bunu da marifet sayarlar. Benim gözümde konu bundan ibarettir.

Bu arada benim MTV'nin kendisine ait hiç itirazım yok. Bu, trafik problemini azaltmak, çevresel etkiyi azaltmak, fosil yakıt tüketimini azaltmak vb. amaçlarla bir çok devlet tarafından kullanılan bir enstrüman. Türkiye'de de MTV aslına bakarsak çok yüksek değil. Bana göre MTV'deki sıkıntı vergi dilimleri ve vergilendirme mantığı.

- Motor hacmine göre
- Yaşına göre
- Şimdi bir de eklenirse beygir gücüne göre vergi dilimleri belirlenecek.

Sigorta şirketlerinin kullandığı ortak bir veritabanı var, her aracın sigortalanacak bedelinin yazıldığı ve yıldan yıla güncellenen. Bana göre MTV'nin araç bedeli üzerinden alınması ve belli bir yaştan sonra da(mesela 10 yıldan sonra) araç bedeli düşüp aracın teknolojisi eskiyeceğinden, yeni teknolojiyi teşvik için yaşa bağlı bir katsayıyla artırılması gerekiyor. Motorun hacmiymiş, beygirin nalıymış falan gereksiz mevzular.

Diğer taraftan MTV'den rahatsız değilim dedim, yanlış anlaşılmasın. MTV'den rahatsız değilim ancak otomobil alırken ödenen ÖTV'den son derece rahatsızım. Tek kelimeyle ve tam olarak fahiş. Orada da yine araç bedeli üzerinden gelir vergisindekine benzer bir dilimleme ile vergilendirme yapılması gerekiyor. %60 lar %160 lar havada uçuşuyor. Devlet, telefon operatörü yönetilir gibi yönetilince işte vergi dilimleri de böyle oluyor.

Telefon operatörleri sürekli kampanya yaparlar, yeni paketler sunarlar. Avantajlarını anlatırlar, ikna etmeye çalışırlar falan... Mevzu sizden daha fazla para kazanmaktır. Yoksa ne kadar konuştuğunuz, kaç sms attığınızın falan kimsenin umrunda değildir. Ne kadar para kazandırıyorsunuz operatöre en önce buna bakar. İşte devlet aynı şeyi, pek de ikna etmeye gerek kalmadan, kanun gücüyle yapıyor.

(15/02/2018, Saat: 14:40)SKYBRAVE Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Ben hep 100 beygirlik araba aldığım için sorun yok Big Grin  Big Grin  Big Grin

En iyisi öyle yapmak Rolleyes Shy
Cevapla
#7
(15/02/2018, Saat: 15:05)pilotic Adlı Kullanıcıdan Alıntı: En iyisi öyle yapmak Rolleyes Shy

Komşum vergi konusunda sinirden geyiğe vurmaya başladım artık. Hele ki araba konusunda. Alırken dünyanın vergisini ödersin. Binerken yılda 2 kere vergi ödersin. (Allah'tan insaflı (!) davrandılar da %25 zam yapıldı.) Yakıt alırken vergi ödersin. Sigorta yaptırırsın. Bir de işin içine bakım ve tamir masraflarını da eklersen bir arabanın durduğu yerde en az 200 TL aylık masrafı var. Araba fiyatlarını hiç söylemiyorum bile. Çoğumuzun beğenmeyeceği Egea gibi Megane gibi arabalar bile 80-90 binden aşağı değil. Geçenlerde Almanya'dan amcam gelmişti. Almanya'da arabaların radyolarından da vergi alındığını söyledi. Bu saatten sonra dua edelim de bizimkilerin aklına o bari gelmesin.
Cevapla
#8
(15/02/2018, Saat: 15:03)pilotic Adlı Kullanıcıdan Alıntı: @emiriko elektrik mevzusu değil bu. Türkiye ekonomisinin içinde mevcut 400, gelecekteki 4000 ya da 10.000 elektrikli aracın vergisinin herhangi bir ağırlığı olmaz. Küsürat sayılır toplam vergi hacmi içinde bunlar. Ki zaten elektrikli araç sayısı ne zaman 10 bin olur, onlar bizim için uzun vadeli plan. Bizde günü kurtarmaktır aslolan.

Asıl mevzu mevcut 12 milyon otomobilin vergisi. Vergi düzenlemeleri gereği, gelişen motor ve malzeme teknolojisine de bağlı olarak firmalar çözümü düşük motor hacimli ve aşırı beslemeli (turbo) motorlarda buldular. Bir nevi devletlerin motor hacmine bağlı vergilendirme politikalarının da payı oldu bu teknolojinin gelişmesinde. Yıllar önce kullanılan otomobilleri hatırlayın, 70-80 beygir motorları vardı 1.4, 1.6 motor hacimleriyle. Şimdi turbo ile birlikte litre başına 100 beygir sıradan olmaya başladı. Dolayısı ile 1.6 veya hadi çok çok olsa 2 litreden yüksek hacimli motorlu araçların yüzdesi zaten az ve giderek düşüyor.

Bakanın açıklamasına göre %96 sı 1.6 ve daha düşük hacimli araçlar. Ne 0,96x12 milyon = 11,5 milyon. Bunların yarısını yeni vergiye muhattap etseler 5.75 milyon araç eder. Bu araçlardan her vergi döneminde 100 liralık fazladan vergi toplasalar senede 1 milyar 150 milyon liralık ¨ek kaynak¨ yaratmış olurlar. Bunu da marifet sayarlar. Benim gözümde konu bundan ibarettir.

Bu arada benim MTV'nin kendisine ait hiç itirazım yok. Bu, trafik problemini azaltmak, çevresel etkiyi azaltmak, fosil yakıt tüketimini azaltmak vb. amaçlarla bir çok devlet tarafından kullanılan bir enstrüman. Türkiye'de de MTV aslına bakarsak çok yüksek değil. Bana göre MTV'deki sıkıntı vergi dilimleri ve vergilendirme mantığı.

- Motor hacmine göre
- Yaşına göre
- Şimdi bir de eklenirse beygir gücüne göre vergi dilimleri belirlenecek.

Sigorta şirketlerinin kullandığı ortak bir veritabanı var, her aracın sigortalanacak bedelinin yazıldığı ve yıldan yıla güncellenen. Bana göre MTV'nin araç bedeli üzerinden alınması ve belli bir yaştan sonra da(mesela 10 yıldan sonra) araç bedeli düşüp aracın teknolojisi eskiyeceğinden, yeni teknolojiyi teşvik için yaşa bağlı bir katsayıyla artırılması gerekiyor. Motorun hacmiymiş, beygirin nalıymış falan gereksiz mevzular.

Diğer taraftan MTV'den rahatsız değilim dedim, yanlış anlaşılmasın. MTV'den rahatsız değilim ancak otomobil alırken ödenen ÖTV'den son derece rahatsızım. Tek kelimeyle ve tam olarak fahiş. Orada da yine araç bedeli üzerinden gelir vergisindekine benzer bir dilimleme ile vergilendirme yapılması gerekiyor. %60 lar %160 lar havada uçuşuyor. Devlet, telefon operatörü yönetilir gibi yönetilince işte vergi dilimleri de böyle oluyor.

Telefon operatörleri sürekli kampanya yaparlar, yeni paketler sunarlar. Avantajlarını anlatırlar, ikna etmeye çalışırlar falan... Mevzu sizden daha fazla para kazanmaktır. Yoksa ne kadar konuştuğunuz, kaç sms attığınızın falan kimsenin umrunda değildir. Ne kadar para kazandırıyorsunuz operatöre en önce buna bakar. İşte devlet aynı şeyi, pek de ikna etmeye gerek kalmadan, kanun gücüyle yapıyor.

Haklısın hocam başka bir haberde de düşük silindirli ama bol beygirli arabalardan da daha fazla vergi alınacağını okudum. 1.0 motor ancak 116 beygir olunca mtv'den yırtıyordu artık kaçarı kalmadı anlaşılan. Benzerini 1.6 Mercedes'de yaşamıştık düşük motor ama lüks araç olunca ÖTV'sine zam gelmişti. İçinde yaşamasak güzel ülke aslında...
Cevapla
#9
(15/02/2018, Saat: 15:38)SKYBRAVE Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Komşum vergi konusunda sinirden geyiğe vurmaya başladım artık. Hele ki araba konusunda. Alırken dünyanın vergisini ödersin. Binerken yılda 2 kere vergi ödersin. (Allah'tan insaflı (!) davrandılar da %25 zam yapıldı.) Yakıt alırken vergi ödersin. Sigorta yaptırırsın. Bir de işin içine bakım ve tamir masraflarını da eklersen bir arabanın durduğu yerde en az 200 TL aylık masrafı var. Araba fiyatlarını hiç söylemiyorum bile. Çoğumuzun beğenmeyeceği Egea gibi Megane gibi arabalar bile 80-90 binden aşağı değil. Geçenlerde Almanya'dan amcam gelmişti. Almanya'da arabaların radyolarından da vergi alındığını söyledi. Bu saatten sonra dua edelim de bizimkilerin aklına o bari gelmesin.


Hocam bizde de alınıyor o vergi içini ferah tut Smile

TRT bandrolü olur kendilerinin ismi.
Cevapla
#10
Bu beygirler benzin yiyiyor ithal , saman yese diyecem o da ithal Smile
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Kozmetik ürünlerine %40 ek vergi gelmesi americanpsycho 20 8,417 28/09/2020, Saat: 01:23
Son Yorum: Cem.O44
  Doğalgaz faturanız ne kadar geldi? Lord Sparhawk 120 91,242 23/02/2020, Saat: 17:58
Son Yorum: MetsGo
  2018 Vergi Değişiklikleri izbe 15 8,076 28/09/2017, Saat: 04:31
Son Yorum: pilotic

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: