16/10/2020, Saat: 13:40
İmpa ' yla ilgili hiç olumsuz tecrübem olmadı desem yeridir, sürüyle alışveriş yaptım eski dönemlerde. Hele hele mail dönüşü konusunda efsane firmalardandır. Gecenin bir körü mail atardım , sabah mesai saatleri içinde döner diye düşünüp 7-24 anında dönüş yaptığı olur. Bu adamın geleneksel tıraşa ve Türkiye de ki bu hobi kültürüne yaptığı katkısı yadsınamayacak ölçüde fazla. Babasının hayrına yapmıyor tabi netice de bu işten para kazanıyor ama gerçekten meşakkatli bir iş. Ve bu adam bu işi yapıyor kardeşim açık ve net. Berbere fırça satan kuaför toptancısı gibi çalışmıyor bizler gibi aşırı hassas / bu işi hobi haline getiren çoğu zaman mükemmelliyetçi bir kesimle diyalog kurmak durumunda. 10 tl lık ürün için de yeri geliyor saatlerce telefonda çene patlatıyor. Satış operasyon kısmı yanında daha bir de bu işin mutfak kısmı yani ürün tedariği, döviz kuru, gümrüğü, ıvırı zıvırı teknik tarafları vs.
İmpa benim için her zaman özel bir firmadır. Birgün çeşitli nedenlerle bu memnuniyeti kaybedersem dahi Türkiye Geleenksel tıraş camiası için yaptıklarını asla inkar edecek değilim. Tabi olumlu tecrübe olduğu gibi olumsuz tecrübeler de olabilir. Neticede başlığın amacı firmayla ilgili tecrübe aktarmak. Firma övme pohpohlama başlığı değil. Pek tabiki de olumsuz tecrübeler de aktarılacak. Mail konusunda kesinlikle ya spam maile düşmüştür, ya ulaşmamıştır. Üçün beşin hesabını yapacak bir firma değil zaten.
Ben geçen ay yaşadığım bir hadiseyi aktarayım. Geçen ay yıllar sonra İmpa ' dan bir ürün satın aldım. Gelen ürünü bir sebepten ötürü hiç kullanmadan farklı bir ürünle değiştirmek istedim. Kendisine mail attım. 5 dk içinde iade kargo kodu geldi. Ertesi gün kargoya ürünü teslim ettim. Telefon açtım kendisine. Ürünü teslim ettiğimi belirttim. Ne kadar fiyat farkı ödeyeceğimi sordum. 70 tl dedi. Haftasonu olduğu için eft yapma şansım yok. Çalıştığı bankalarda da hesabım yoktu. Havale yapma imkanım da yok kısacası. Atm den para yatırmam gerekiyor. Ben ücreti yatırayım dedim kapattık telefonu. 2 dk sonra aradı beni tekrar. Hesaplamayı yanlış yaptığını 60 tl yatırmam gerektiğini söyledi ve ürünü birazdan kargoya veririm dedi. Yani dedim isterseniz gönderdiğim ürünü bir görün , neticede değişime gönderdiğim ürünü kullanmadım ama firma henüz bunu görmüş teyid etmiş değil. Hiç gerek yok dedi ve ürünü teslim almadan benim kargoyu tekrar kargoya verdi. O 60 tl yı da Pazartesi günü gönderirsiniz dedi , hafta sonu hafta sonu zahmet etmeyin vs. Başkası olsa önce kargonun gelmesini beklerdi , eksik tutarı da hesabında görmeden ürünü kargoya vermezdi. Normal de olması gereken de budur bu arada. Başkasının yapacağını eleştirmek için söylemiyorum. Lakin bu tarz ince jestler müşteri sadakatini arttırır. Böyle bir esnaf Mustafa bey...
Eleştireceğim hususlar yok mu ? Kredi kartı mevzusu doğrudur. Bugün bankalar tek çekimde bsmv dahil en fazla %2 , blokeli de 40 gün felan çalışırlar. Blokeli çalışmak çok mantıklı olmayabilir , neticede peşin ithal ettiğin malı vadeli satmak piyasayı kendi özkaynağınla finanse etmek değil. O aradaki gün farkında da döviz kuru yukarı yönlü giderse ki ülkemiz de her zaman gider firma zarar edecektir. Ama komisyonlu çalışılabilir , ertesi gün geçer hesaba. Cari ortalaman yüksekse , verimliliğin varsa bu oranlar aşşağıya doğru da düşer. Bağla abi bir sanal pos vs. Çoğu banka sanal pos dan masraf almıyor. Verimsizlik masrafı , sabit masrafı vs. de yok. Yansıt maliyetinin üzerine gerekirse ne kadar fark edecek ki ? Taksit istiyorsa müşteri payu yla vs anlaş.Bu olayı yıllardır halledemedi İmpa. Paypal varken vs ödüyorduk bir şekilde de şimdi valla çok zor olmuş sistem. Her ne kadar peşine iskonto yapsada. Veya şu online alışveriş sistemlerine( n11, gittigidiyor , amazon vs ) adapte etmek gerekiyor kendimizi. 15 gün valöre katlanacak şekilde. Sitende yine iskontolu fiyatın durur. Alacak adam oradan alır icabında.
Herkese selamlar.
İmpa benim için her zaman özel bir firmadır. Birgün çeşitli nedenlerle bu memnuniyeti kaybedersem dahi Türkiye Geleenksel tıraş camiası için yaptıklarını asla inkar edecek değilim. Tabi olumlu tecrübe olduğu gibi olumsuz tecrübeler de olabilir. Neticede başlığın amacı firmayla ilgili tecrübe aktarmak. Firma övme pohpohlama başlığı değil. Pek tabiki de olumsuz tecrübeler de aktarılacak. Mail konusunda kesinlikle ya spam maile düşmüştür, ya ulaşmamıştır. Üçün beşin hesabını yapacak bir firma değil zaten.
Ben geçen ay yaşadığım bir hadiseyi aktarayım. Geçen ay yıllar sonra İmpa ' dan bir ürün satın aldım. Gelen ürünü bir sebepten ötürü hiç kullanmadan farklı bir ürünle değiştirmek istedim. Kendisine mail attım. 5 dk içinde iade kargo kodu geldi. Ertesi gün kargoya ürünü teslim ettim. Telefon açtım kendisine. Ürünü teslim ettiğimi belirttim. Ne kadar fiyat farkı ödeyeceğimi sordum. 70 tl dedi. Haftasonu olduğu için eft yapma şansım yok. Çalıştığı bankalarda da hesabım yoktu. Havale yapma imkanım da yok kısacası. Atm den para yatırmam gerekiyor. Ben ücreti yatırayım dedim kapattık telefonu. 2 dk sonra aradı beni tekrar. Hesaplamayı yanlış yaptığını 60 tl yatırmam gerektiğini söyledi ve ürünü birazdan kargoya veririm dedi. Yani dedim isterseniz gönderdiğim ürünü bir görün , neticede değişime gönderdiğim ürünü kullanmadım ama firma henüz bunu görmüş teyid etmiş değil. Hiç gerek yok dedi ve ürünü teslim almadan benim kargoyu tekrar kargoya verdi. O 60 tl yı da Pazartesi günü gönderirsiniz dedi , hafta sonu hafta sonu zahmet etmeyin vs. Başkası olsa önce kargonun gelmesini beklerdi , eksik tutarı da hesabında görmeden ürünü kargoya vermezdi. Normal de olması gereken de budur bu arada. Başkasının yapacağını eleştirmek için söylemiyorum. Lakin bu tarz ince jestler müşteri sadakatini arttırır. Böyle bir esnaf Mustafa bey...
Eleştireceğim hususlar yok mu ? Kredi kartı mevzusu doğrudur. Bugün bankalar tek çekimde bsmv dahil en fazla %2 , blokeli de 40 gün felan çalışırlar. Blokeli çalışmak çok mantıklı olmayabilir , neticede peşin ithal ettiğin malı vadeli satmak piyasayı kendi özkaynağınla finanse etmek değil. O aradaki gün farkında da döviz kuru yukarı yönlü giderse ki ülkemiz de her zaman gider firma zarar edecektir. Ama komisyonlu çalışılabilir , ertesi gün geçer hesaba. Cari ortalaman yüksekse , verimliliğin varsa bu oranlar aşşağıya doğru da düşer. Bağla abi bir sanal pos vs. Çoğu banka sanal pos dan masraf almıyor. Verimsizlik masrafı , sabit masrafı vs. de yok. Yansıt maliyetinin üzerine gerekirse ne kadar fark edecek ki ? Taksit istiyorsa müşteri payu yla vs anlaş.Bu olayı yıllardır halledemedi İmpa. Paypal varken vs ödüyorduk bir şekilde de şimdi valla çok zor olmuş sistem. Her ne kadar peşine iskonto yapsada. Veya şu online alışveriş sistemlerine( n11, gittigidiyor , amazon vs ) adapte etmek gerekiyor kendimizi. 15 gün valöre katlanacak şekilde. Sitende yine iskontolu fiyatın durur. Alacak adam oradan alır icabında.
Herkese selamlar.