Hurda gemiler jilet olmuyormuş
#1
Arkadaşlar sizi bilmem ama ben bugüne kadar bunun doğru olduğunu düşünüyordum, internette yer alan haber sitelerine göre bu sadece şehir efsanesinden ibaretmiş. Huh Günahı onların boynuna ...

Kaynak:
http://www.ihracatturk.com/hurda-gemi-so...izmir.html
Cevapla
#2
Komşum zaten gemilerin cidden jilet olmaya gittiğine inanan var mı ki? Hani o sadece bir mecaz=) Adamın dediği doğru, bir gemiden çıkan çelikle herhalde bütün dünya erkeklerine yetecek kadar jilet çıkar. Mesela yaklaşık 2000 TEU'luk, ~180metre bir konteyner gemisinin (ki günümüz standartlarına göre oldukça küçüktür bknz: Emma Maersk, Maersk Triple E) boş ağırlığı 8500 ton civarındadır. 1 araba ortalama 1 ton desek 8500 araba ediyor=) Bizim kullandığımız jiletin gramajını bilmiyorum fakat bilen varsa hesabını yapsın.

Aliağa dünyaca ucuz fiyatlarıyla tanınan bir sökümhane ama keşke söküm yerine imalat ile tanınsaydık.. Tek başına Hyundai tersanesi bütün Tuzla tersanelerinin toplamından fazla iş yapıyor. 3 tarafı denizlerle kaplı bir ülke olarak çok zayıf denizcilik politikaları ile idare ediliyoruz.

Kusura bakmayın biraz iç dökmece gibi oldu ama Sektörün içinden biri olarak denizcilik konusunda bu kadar geri oluşumuz her aklıma gelişinde çok üzülüyorum.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
A ship in port is safe, but that's not what ships are built for.
-Grace Hopper



Cevapla
#3
(29/09/2014, Saat: 18:06)Straht Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Komşum zaten gemilerin cidden jilet olmaya gittiğine inanan var mı ki? Hani o sadece bir mecaz=) Adamın dediği doğru, bir gemiden çıkan çelikle herhalde bütün dünya erkeklerine yetecek kadar jilet çıkar. Mesela yaklaşık 2000 TEU'luk, ~180metre bir konteyner gemisinin (ki günümüz standartlarına göre oldukça küçüktür bknz: Emma Maersk, Maersk Triple E) boş ağırlığı 8500 ton civarındadır. 1 araba ortalama 1 ton desek 8500 araba ediyor=) Bizim kullandığımız jiletin gramajını bilmiyorum fakat bilen varsa hesabını yapsın.

Aliağa dünyaca ucuz fiyatlarıyla tanınan bir sökümhane ama keşke söküm yerine imalat ile tanınsaydık.. Tek başına Hyundai tersanesi bütün Tuzla tersanelerinin toplamından fazla iş yapıyor. 3 tarafı denizlerle kaplı bir ülke olarak çok zayıf denizcilik politikaları ile idare ediliyoruz.

Kusura bakmayın biraz iç dökmece gibi oldu ama Sektörün içinden biri olarak denizcilik konusunda bu kadar geri oluşumuz her aklıma gelişinde çok üzülüyorum.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Üstad yalan yok ben inanıyordum, Confused bazen insan sorgulamıyor körü körüne inanıyor, neyse ki artık bunu gerçek olmadığını geç de olsa öğrenmiş oldum. Cool

Sektör konusunda çok haklısın, bu kadar denizlerle çevrili bir coğrafyada böylesine cılız bir politika çok üzücü. Nerdeyse balıkçılık da yok oldu, yıllık balık tüketimimiz de çok düşük bildiğim kadarıyla.
Cevapla
#4
Şehir efsanesi idi.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Cevapla
#5
Geminin bütüyle jilet olacağını neden düşünüyorsunuz k? gemi üzerindeki bazı donanımlar pervane şahtı gibi oldukça kaliteli paslanmaz çelik imalatıdır, malzeme senelerin yorgunluğu taşıdığı için jilet olarak kullanılması daha uygun olabilir.
Cevapla
#6
@siralexf

Komşum geminin bütünü oldukça kaliteli çelikten imal edilir çünkü özellikle okyanus koşullarında zayıflığa yer yoktur. Pervane şaftı ise artık modern gemilerde yok denecek kadar küçülmüştür. Eski gemiler ortadan makineli ortadan yaşam mahalli olduğu için 40-50 metre şaft bulunuyordu yeni kıçtan makineli gemilerde ise 4-5 metre şaft bulunuyor hatta yeni "pod" tipi kendinden motorlu veya elektrikli pervanelerde şaft bile yok =)

Gemide ana madde olan çelikten sonra en bol bulunan madde ise pervanenin yapıldığı pirinç. Yani aslında hurda bir gemiden hem jilet hem de DE makine olabilir =)




iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
A ship in port is safe, but that's not what ships are built for.
-Grace Hopper



Cevapla
#7
(29/09/2014, Saat: 21:26)siralexf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Geminin bütüyle jilet olacağını neden düşünüyorsunuz k? gemi üzerindeki bazı donanımlar pervane şahtı gibi oldukça kaliteli paslanmaz çelik imalatıdır, malzeme senelerin yorgunluğu taşıdığı için jilet olarak kullanılması daha uygun olabilir.

+1

Sökülüp parçalanan gemilerden çeşitli sanayilerde ham madde olarak faydalanılabilir. Tıraş bıçağı da bunlardan biri. Hurdaya ayrılan gemiler için "Jilet olacak" tabiri de @Straht 'ın yazdığı gibi daha çok mecaz anlamda söylenegelmiş.
Cevapla
#8
Valla bunlar söylentiye kulak vermişler zamanında Smile



www.BarbarosRazors.com

WWW
Cevapla
#9
(29/09/2014, Saat: 23:14)theunnamed Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Valla bunlar söylentiye kulak vermişler zamanında Smile




çok güzel bir video yakalamışsınız üstadım akşam akşam güldürdünüz teşekkürler
Mehmet ÖZAYDIN-Bursa
Hadi hayırlı tıraşlar...
Cevapla
#10
@theunnamed

+1
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Bir Suikast Silahı Olarak Jilet harveyspecter 6 6,260 22/12/2016, Saat: 00:17
Son Yorum: t.macgyver
  Yediği ekmeğin içinden jilet çıktı! Kalbine saplandı! BigHillMe 11 10,066 18/03/2015, Saat: 16:52
Son Yorum: ts9funk
  Çok güvenli jilet memocan 21 21,090 31/07/2013, Saat: 10:13
Son Yorum: eskiuyemnt
  Jilet yiyen adam ! Lord Sparhawk 16 18,041 03/09/2012, Saat: 22:56
Son Yorum: pars

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: