4x4 ve pickup meraklısı var mı
#1
Arkadaşlar aranızda off-road cu veya 4x4 meraklısı var mı acaba? Özellikle de pikcup kullanan varsa yazsın lütfen

selam ve sevgiler


Martin Amca
Cevapla
#2
hem de nasıl merak, bir ara epeyce araştırdım, off road ile ilgili hemen hemen herşeyi öğrendim, vergisi yüzünden son anda l200' den vazgeçtim, bir sorunuz mu var acaba?
selamlar.
Cevapla
#3
lada navaram vardı kişisel sattım hala özlerim tambir tatar arabasıydı kliması yoktu tek eksiği oydu

babam bi ara jeep grandşıroke aldı 2007 model 3.0 dizel sorunluydu sattık

şuan range rover sport hse var dizel ama ofroad a sokmadık hiç tam bir otoban jip oldugu için
Cevapla
#4
Bir sorunum yok, evimin yolundaki son 2 km asfalt olmadığından kışın çamur tarlası oluyor ve her gün zorunlu offroadcu oluyorum. LR freelander kullanıyorum. Ama trafikteki bütün hız vs sınırlamalarına rağmen pickuplara bayılıyorum. Ford Rangerin XLT modeli maalesef TR de dolu değil. Dolusu wildtrack ve de 3200 motorla tam bir vergi canavarı 5 yılda arabanın yarı fiyatını vergiye gider. L200 çok tutuluyor ve de arka dif lock var ama ben tipini sevmiyorum hem yere de yakın. Hem fiyat hem performans ve donanım açısından yeni D-max leri çok beğeniyorum. V-cross modelleri full donanımlı. Fikirlerinizi bekliyorum (özellikle ohtaran üstattan)
Cevapla
#5
Martin hocam,Volkswagen Amarok düşündünüzmü hiç?
Bir arkadaşım kullanıyor detaylarını bilmiyorum ama memnun olduğunu söylüyor.Benimde hoşuma gidiyor ama sahip değilim hiç tecrübe edinmedim malesef.
https://www.facebook.com/pages/Pardus-Handcraft/875240639222477

https://www.instagram.com/pardushandcraft/

Cevapla
#6
Martin amca merhaba,
şirkette 2012 L200 4*4 kullanıyorum(yaklaşık 7 aydır).Bu araç gelmeden önce 2 yıl 2010 Isuzu d-max 4*4 kullandım.O araca kıyasla L200 yol tutuşu,yerden yüksekliği,konforu ve motor gücü ile eski kasadan üstün bir araç.Yeni kasa isuzu malesef kullanma fırsatım olmadı.
Cevapla
#7
Amarok çok gösterişli olmasına rağmen arazide pek iyi olmadığını birçok forumda okudum (yerli yabancı). Bir de araç Almanların ilk pikap deneyimi olduğundan birçok teknik sorunu var. Arjantin malı olan 2010 modellerde tüketiciyi çileden çıkaran teknik problemler yaşandı. Özellikle şanzuman sorunları çok oldu. Bir de 2000 cc motor çift turbo olsa da o kadar ağır bir araçta fazla performans vermez. Kısaca Amarok Japonların seviyesine gelmek için epey bir orasını burasını düzeltmek zorunda


(25/02/2013, Saat: 00:06)Delidumrul Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Martin hocam,Volkswagen Amarok düşündünüzmü hiç?
Bir arkadaşım kullanıyor detaylarını bilmiyorum ama memnun olduğunu söylüyor.Benimde hoşuma gidiyor ama sahip değilim hiç tecrübe edinmedim malesef.
Cevapla
#8
Epey bir araştırmam oldu. L200 ne yazık güç olarak çok geride kaldı(136hp) Amarok güç donanım vs olarak güzel lakin pickup tecrubesi olmayan Vw'yi kullanınca bazı şeylerin tam olmadığı hissine kapıldım. Ford Ranger'in son kasası çok başarılı, handikap olarak ise neredeyse amerikan pick up'larına yakın boyutları.
Nissan Navara donanım güç sürüş dinamiği olarak başarılı, lakin yakıt tüketimi ve arka koltukların mezar gibi olması bu aracı silmek için yeterli.Herhangi bir sebebi olmamakla beraber
Toyota takıntım beni sürekli Hilux'a yönlendiriyorSmile
D-Max'ların eski kasası kaya gibi araçtı, dezavantajı; Fırıncı arabası imajı, yeni kasası ile ilgili bilgim yok.
Mazda Bt50; Ford ranger ile aynı araç zaten
Kıssadan hisse bu araçların hemen hepsi güney amerika üretimi ve birbirlerine yakın karakterlerdeler. İşletim maliyetleri yüksek olduğu için saha dışı kullanımda fuzuli araçlar.
Otoban yüksek hız kullanımlarına gelmeyen araçlar. Misal sürekli Ankara İstanbul arası koşturan birinin sonu genelde taklayla noktalanırSmile
Genelde düzgün bir jipe parası yetmeyenler tercih ediyor. Orta sınıf dizel araç fiyatlarına sahip olunabiliniyor( 60-80bin TL civari)
Saha kullanımında ise son derece pratik ,düzgün lastik seçimi ve mekanik difransiyel kilitleri ile ( az elektronik bol mekanik yani) ( abs temelli çalışan elektronik çekiş sistemleri sert koşullarda bir yere kadar iş görür)arazide oldukça başarılı ilerleyebilen ,kırıcı yüzeylerde insanın canını sıkmayan neşeli araçlarSmile
Cevapla
#9
Haklısınız eski kasa d-max ler L200 den epey geride ama yeni kasalar 2500 cc motorla 163 hp güç ve 380 nm tork ile motor veriminde L200 ü sollamış durumda. Yerden yükseklik de 23 cm oldu. Eksikleri arka dif lock (yeni L200 lerde de yerine atsc koydular) yokuş iniş kalkış yardımı,

(25/02/2013, Saat: 00:26)bulent45 Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Martin amca merhaba,
şirkette 2012 L200 4*4 kullanıyorum(yaklaşık 7 aydır).Bu araç gelmeden önce 2 yıl 2010 Isuzu d-max 4*4 kullandım.O araca kıyasla L200 yol tutuşu,yerden yüksekliği,konforu ve motor gücü ile eski kasadan üstün bir araç.Yeni kasa isuzu malesef kullanma fırsatım olmadı.
Cevapla
#10
Ranger'in en önemli handikaplarından biri de hiç beklemediğim halde arka kapağın 50 kg taşıyabilmesi. Çelik bir halatla tutturulmuş ve üzerine çıkmayınız diye uyarı koymuşlar. O kadar yüksek bir araca yükleme yaparken üzerine cıkmayacaksınız? Oysa L 200 ve Isuzu'larda çıkıp üzerine zıplayabilirsiniz. Ranger'da kasa çok başarılı Euro NCAP ten 5 yıldız aldı ama içine binince o heybetli görünüme rağmen koltuklar trafiğe hakim bir görüş sunmuyor, transit connect in içinde bile kendinizi daha yüksekte hissedebilirsiniz. Bir de fordun klasik otomatik şanzuman becerememe sorunu vardır. Yine de F-150 ye en yakın araç.

2011 a kadar lider olan L200 ise güç olarak dediğiniz gibi çok geride kaldı. Ben D-Max'in donanım seviyesini ve fiyatını çok uygun buldum. Hele ağır offroad yapmayacaksanız bence mükemmel bir araç. Motoru 1 milyon km ye kadar sorun çıkarmıyor diyorlar.

Ahhh bir de şehirlerarası trafikte 99 un üzerinde ceza almasa. Yani o araçla tın tın tın gitmek de eziyet olur.

Ama arkasını kapatıp bir de rulmanlı çekmece yaptırdınız mı, tadından yenmez. Aynı fonksiyonu görmek için Nissan X-traile 110 bin vermek zorundasınız ama kimse size 120 km/h a kadar ellemez. Karşılığında devlet babaya 50.000 lira bağışta bulunmuş olursunuz Smile


(25/02/2013, Saat: 00:53)Aersin Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Epey bir araştırmam oldu. L200 ne yazık güç olarak çok geride kaldı(136hp) Amarok güç donanım vs olarak güzel lakin pickup tecrubesi olmayan Vw'yi kullanınca bazı şeylerin tam olmadığı hissine kapıldım. Ford Ranger'in son kasası çok başarılı, handikap olarak neredeyse amerikan pick up'larına yakın boyutları.
Nissan Navara donanım güç sürüş dinamiği olarak başarılı, lakin yakıt tüketimi ve arka koltukların mezar gibi olması bu aracı silmek için yeterli.Herhangi bir sebebi olmamakla beraber Toyota takıntım beni sürekli Hilux'a yönlendiriyorSmile
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Saat meraklısı var mı? Lord Sparhawk 796 894,545 17/01/2024, Saat: 22:38
Son Yorum: Birole

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: