Otogaz & Lpg Gerçekleri
#11
Türkiye’de bir de LPG gerçeği var. İran CNG lideriyse, Türkiye’nin de LPG lideri olduğunu söylemek galiba yanlış olmaz. Bugün dünyadaki 11 milyon LPG’li aracın yaklaşık 2 milyonu Türkiye’de. Oto Doğalgaz İstasyonları Derneği (ODİDER) Başkanı Rasim Acar’a CNG ile LPG’nin arasındaki farkı sorduğumda, CNG’nin şu an dünya üzerinde kullanılan en çevreci, en ekonomik ve en güvenli yakıt olduğunu belirterek, CNG’nin benzine göre yaklaşık yüzde 75, dizele göre yaklaşık yüzde 40, LPG’ye göre yaklaşık yüzde 30-35 daha ekonomik bir yakıt olduğunu ifade ediyor.

Ankara Belediyesi’nin Avrupa’nın en büyük CNG’li araç filosuna sahip olduğunu aktaran Acar, bugün CNG’nin önündeki en büyük engelin yetersiz istasyon sayısı olduğunu vurguluyor. Acar’ı her gün yaklaşık 50-60 kişi “Nasıl CNG’ye geçebilirim” diye arıyormuş. Acar ise “İstasyon kurulumlarında, sıfır araç satın almalarda birtakım teşvikler olsa, insanlar geçer” diyor.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/22353071.asp
Cevapla
#12
(13/01/2013, Saat: 20:20)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Türkiye’de bir de LPG gerçeği var. İran CNG lideriyse, Türkiye’nin de LPG lideri olduğunu söylemek galiba yanlış olmaz. Bugün dünyadaki 11 milyon LPG’li aracın yaklaşık 2 milyonu Türkiye’de. Oto Doğalgaz İstasyonları Derneği (ODİDER) Başkanı Rasim Acar’a CNG ile LPG’nin arasındaki farkı sorduğumda, CNG’nin şu an dünya üzerinde kullanılan en çevreci, en ekonomik ve en güvenli yakıt olduğunu belirterek, CNG’nin benzine göre yaklaşık yüzde 75, dizele göre yaklaşık yüzde 40, LPG’ye göre yaklaşık yüzde 30-35 daha ekonomik bir yakıt olduğunu ifade ediyor.

Ankara Belediyesi’nin Avrupa’nın en büyük CNG’li araç filosuna sahip olduğunu aktaran Acar, bugün CNG’nin önündeki en büyük engelin yetersiz istasyon sayısı olduğunu vurguluyor. Acar’ı her gün yaklaşık 50-60 kişi “Nasıl CNG’ye geçebilirim” diye arıyormuş. Acar ise “İstasyon kurulumlarında, sıfır araç satın almalarda birtakım teşvikler olsa, insanlar geçer” diyor.



http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/22353071.asp

Hocam soluduğumuz hava ile çalışan araba çıksın onun da çatır çatır vergisini alırlar.

Büyük şirketler her türlü para kazanmanın yolunu bulurlar. Hiç olmadı arabanın, yakıtın kartuşlusunu çıkarırlar Smile
Cevapla
#13
vergi mutlaka olacakTongue

renault modelleri yıllık 75 euro batarya kirası ve yakıt istasyonlarında batarya ( kartuş ) değişimi var yani boş bataryanı bırak , dolu bataryayı al bu hizmette bir kaç avroy muş Sleepy

delidumrul.gif






(13/01/2013, Saat: 21:00)Suhulet Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(13/01/2013, Saat: 20:20)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Türkiye’de bir de LPG gerçeği var. İran CNG lideriyse, Türkiye’nin de LPG lideri olduğunu söylemek galiba yanlış olmaz. Bugün dünyadaki 11 milyon LPG’li aracın yaklaşık 2 milyonu Türkiye’de. Oto Doğalgaz İstasyonları Derneği (ODİDER) Başkanı Rasim Acar’a CNG ile LPG’nin arasındaki farkı sorduğumda, CNG’nin şu an dünya üzerinde kullanılan en çevreci, en ekonomik ve en güvenli yakıt olduğunu belirterek, CNG’nin benzine göre yaklaşık yüzde 75, dizele göre yaklaşık yüzde 40, LPG’ye göre yaklaşık yüzde 30-35 daha ekonomik bir yakıt olduğunu ifade ediyor.

Ankara Belediyesi’nin Avrupa’nın en büyük CNG’li araç filosuna sahip olduğunu aktaran Acar, bugün CNG’nin önündeki en büyük engelin yetersiz istasyon sayısı olduğunu vurguluyor. Acar’ı her gün yaklaşık 50-60 kişi “Nasıl CNG’ye geçebilirim” diye arıyormuş. Acar ise “İstasyon kurulumlarında, sıfır araç satın almalarda birtakım teşvikler olsa, insanlar geçer” diyor.



http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/22353071.asp

Hocam soluduğumuz hava ile çalışan araba çıksın onun da çatır çatır vergisini alırlar.

Büyük şirketler her türlü para kazanmanın yolunu bulurlar. Hiç olmadı arabanın, yakıtın kartuşlusunu çıkarırlar Smile
Cevapla
#14
Bir kaç yıl önce Automatic transmission yada Otomatik Vites yada Otomatik şanzu(ı)man yada Tork konvertörlü otomatik vites yada Islak (yağlı) otomatik vites konusunda epey bilgi ve tecrübe sahibi oldum.Halk arasında ve WEB çöplüğünde ki isimlerinden de anlaşılacağı gibi hurafe ve yanlış bilgiler çoğunlukta,tanım ve isimlendirmeler ne kadar fazlaysa hurafe yani mitos da çoğalıyor.

DSG,EDC,ASM,easy shift vs vs Tek ve çift kavrama,hepsini kullandım.Bir nevi Vintage teknolojisi ve mekanik olduğu için klasik tork konvertörlü vitesin keyfi ayrı . . .



1.Tork konvertörlü vites ( AT ) çeşidi hakkında yazıyorum.

2.Aynı kasanın düz viteslisi 10 litre yakıyorsa AT 12 litre yakar.

3.Kışın daha fazla yakabilir.

4.Verimi düşüktür.100 HP motorun 5 yada 10 HP ye kısmını kaybeder.

5.ATF serisi yağlar kullanır.

6.Zorlamayla,kışın tam ısınmadan aşırı hız ve tork yüklemesiyle,ısınmadan yokuş tırmanma,sürekli OD ( over drive - roket )viteste kullanma,manuel gibi kullanma yani elle vites değiştirme,yağını ömürlük zannetme ve sürekli Kick off sevdasıyla 15.000 ile 80.000 km arasında arıza vermeye başlar.

7.Vites geçişlerinde sorun yoksa elle vites değişimi zararlıdır.Sistem içeriden vites değiştirmeyi yapacak şekilde tasarlanmış.Hareket halinde manuel değişim tavsiye edilmiyor.

8.Yokuş aşağı inerken OD ve elle vites küçültmek zararlıdır.Anlamayanlar ve kullanmayanlar genelde motor freni niyetine söylerler.Yokuş aşağı OD ye alma vitesi hatta tekerlekleri bile kilitleyebilir.

9.Kışın karda L ye yada 2 ye falan al.Tamamen mantıksız.Sen AT yi 2 ye aldın diye araç 2 de kalkmaz yine L de yani 1 de kalkar ve 2 ye geçer fakat 2 den yukarı ve 2. vites hızını geçmez.Bazı araçlarda vites kolunun yanında ''kar tanesi'' işaretli düğme var.

10.Yoğun trafikte N ye yani boşa al, derler,yanlış.Boşuna yazmadık AT elle değişimi sevmez.Her boşa aldığında 2 saniye tork doldurmayı bekleyeceksin toplamda 4 saniyeyi bulacak.Tork doldurmayı beklemezsen araç içindekiler sarsılacak,şanzımana iyi değil .Arkandaki Nirvana'ya erememiş trafik canavarları sana korna çalmayacak.

11.Hareket halinde boşa alınmaz ve hareketliyken D ye takılmaz.

12.Park ederken ; ayak frenine basılı tut,N ye al,el frenini çek,ayak frenini bırak ve ağırlık yavaşça arakaya yığıldıktan sonra P ye al.

13.Roket yani OD over drive,roket falan değil O.En son vitesi kaldırıp tork paylaşımını daha az vitese bölüyor.Araç 4 vitesliyse OD yaptığın zaman araç 3 vitesliymiş gibi çalışır.Sollama yaparken ''roketi aç'' derler.Aracın beygir gücünü falan arttırmaz,vites sayısını azaltır.Sürekli açık kalırsa yakıt tüketimi artar ve zamanla '' son vites değişim dişli oranı '' gibi arızalar verir.

14.Akü bitikse,takviyeden başka çare yok.AT motor mekanik enerjisiyle çalışır,tahrik sırasından, geriye doğru çalışmaz.Dene ve gör.

15.Yolda kalanları çekeyim gibi bir iyilikte bulunma.Akünden takviye verme.

16.Aynı markanın ve modelin yarışında düz vites geçer.AT li olan,elle vites değişiminde red line da uzun süre kalabiliyor.Tabi zararları malum

17.Adam gibi zorlamadan kullanırsan uzun süre gider.400.000 km de Opel vectra CD kullanmıştım.

18.Hareket halinde şartlar uygun değilse N hariç diğer viteslere geçmez(vites kolu değişsede içeride karasız durum olur ve mantıklı viteste kalır).ileri giderken R ye,95 km üzerinde 2 ye geçmez.Denemiş bulundum.

19.Rampa da ileri ve geri ilk harekette el freni kullanmak faydalıdır.

20.Ani frenlerde,araç stop etti derdi yok.

21.Karda buzda sorun yaparmış.Arkadan itişli olanlar dans eder,önden çekişli araçla hiç sorun yaşamadım.

22.Kullanması keyifli,yoğun trafikte sol ayağın ve belin ağrımaz,geriye kaymaz.

23.Yağ değişim masrafından başka para vermezsin.Fazla yaktığı doğrudur.Baskı balata kavrama masrafları olmadığı için uzun vade de düz vitesle aynı masrafa sahiptir.

24.Akü'nü sev ve itina göster.Bakımlı akü 8 yıl kadar çalışır.Akü suyunu 2 yıla yakın sürede boşaltır yenilerim,bir zararını görmedim.2 yılda bir elektrikçine 30 - 40 tl ver marş moturunu yağlat,kömürlerine baktır,gerçi hiç ihtiyacım olmadı fakat tavsiyeler bu yönde.

25.Kışın vuruntulu çalışır.Devir yükselse de tekerleklere az tork gider,bu iyi bir özellik.

26.Yıpranmış olanlarda D ye alınca geri,R ye alınca ileri gidenleri gördüm.

27.Sanayi de en çok bilinen otomatik türü.

28. D konumunda hareket halindeyken R ve P konumlarına alınca birazcık gürültü oluyor.Hemen D ye getirince sorun olmuyor (kazara getirmiştim)
Cevapla
#15
(01/07/2013, Saat: 22:49)ihtilaf Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Bir kaç yıl önce Automatic transmission yada Otomatik Vites yada Otomatik şanzu(ı)man yada Tork konvertörlü otomatik vites yada Islak (yağlı) otomatik vites konusunda epey bilgi ve tecrübe sahibi oldum.Halk arasında ve WEB çöplüğünde ki isimlerinden de anlaşılacağı gibi hurafe ve yanlış bilgiler çoğunlukta,tanım ve isimlendirmeler ne kadar fazlaysa hurafe yani mitos da çoğalıyor.

DSG,EDC,ASM,easy shift vs vs Tek ve çift kavrama,hepsini kullandım.Bir nevi Vintage teknolojisi ve mekanik olduğu için klasik tork konvertörlü vitesin keyfi ayrı . . .



1.Tork konvertörlü vites ( AT ) çeşidi hakkında yazıyorum.

2.Aynı kasanın düz viteslisi 10 litre yakıyorsa AT 12 litre yakar.

3.Kışın daha fazla yakabilir.

4.Verimi düşüktür.100 HP motorun 5 yada 10 HP ye kısmını kaybeder.

5.ATF serisi yağlar kullanır.

6.Zorlamayla,kışın tam ısınmadan aşırı hız ve tork yüklemesiyle,ısınmadan yokuş tırmanma,sürekli OD ( over drive - roket )viteste kullanma,manuel gibi kullanma yani elle vites değiştirme,yağını ömürlük zannetme ve sürekli Kick off sevdasıyla 15.000 ile 80.000 km arasında arıza vermeye başlar.

7.Vites geçişlerinde sorun yoksa elle vites değişimi zararlıdır.Sistem içeriden vites değiştirmeyi yapacak şekilde tasarlanmış.Hareket halinde manuel değişim tavsiye edilmiyor.

8.Yokuş aşağı inerken OD ve elle vites küçültmek zararlıdır.Anlamayanlar ve kullanmayanlar genelde motor freni niyetine söylerler.Yokuş aşağı OD ye alma vitesi hatta tekerlekleri bile kilitleyebilir.

9.Kışın karda L ye yada 2 ye falan al.Tamamen mantıksız.Sen AT yi 2 ye aldın diye araç 2 de kalkmaz yine L de yani 1 de kalkar ve 2 ye geçer fakat 2 den yukarı ve 2. vites hızını geçmez.Bazı araçlarda vites kolunun yanında ''kar tanesi'' işaretli düğme var.

10.Yoğun trafikte N ye yani boşa al, derler,yanlış.Boşuna yazmadık AT elle değişimi sevmez.Her boşa aldığında 2 saniye tork doldurmayı bekleyeceksin toplamda 4 saniyeyi bulacak.Tork doldurmayı beklemezsen araç içindekiler sarsılacak,şanzımana iyi değil .Arkandaki Nirvana'ya erememiş trafik canavarları sana korna çalmayacak.

11.Hareket halinde boşa alınmaz ve hareketliyken D ye takılmaz.

12.Park ederken ; ayak frenine basılı tut,N ye al,el frenini çek,ayak frenini bırak ve ağırlık yavaşça arakaya yığıldıktan sonra P ye al.

13.Roket yani OD over drive,roket falan değil O.En son vitesi kaldırıp tork paylaşımını daha az vitese bölüyor.Araç 4 vitesliyse OD yaptığın zaman araç 3 vitesliymiş gibi çalışır.Sollama yaparken ''roketi aç'' derler.Aracın beygir gücünü falan arttırmaz,vites sayısını azaltır.Sürekli açık kalırsa yakıt tüketimi artar ve zamanla '' son vites değişim dişli oranı '' gibi arızalar verir.

14.Akü bitikse,takviyeden başka çare yok.AT motor mekanik enerjisiyle çalışır,tahrik sırasından, geriye doğru çalışmaz.Dene ve gör.

15.Yolda kalanları çekeyim gibi bir iyilikte bulunma.Akünden takviye verme.

16.Aynı markanın ve modelin yarışında düz vites geçer.AT li olan,elle vites değişiminde red line da uzun süre kalabiliyor.Tabi zararları malum

17.Adam gibi zorlamadan kullanırsan uzun süre gider.400.000 km de Opel vectra CD kullanmıştım.

18.Hareket halinde şartlar uygun değilse N hariç diğer viteslere geçmez(vites kolu değişsede içeride karasız durum olur ve mantıklı viteste kalır).ileri giderken R ye,95 km üzerinde 2 ye geçmez.Denemiş bulundum.

19.Rampa da ileri ve geri ilk harekette el freni kullanmak faydalıdır.

20.Ani frenlerde,araç stop etti derdi yok.

21.Karda buzda sorun yaparmış.Arkadan itişli olanlar dans eder,önden çekişli araçla hiç sorun yaşamadım.

22.Kullanması keyifli,yoğun trafikte sol ayağın ve belin ağrımaz,geriye kaymaz.

23.Yağ değişim masrafından başka para vermezsin.Fazla yaktığı doğrudur.Baskı balata kavrama masrafları olmadığı için uzun vade de düz vitesle aynı masrafa sahiptir.

24.Akü'nü sev ve itina göster.Bakımlı akü 8 yıl kadar çalışır.Akü suyunu 2 yıla yakın sürede boşaltır yenilerim,bir zararını görmedim.2 yılda bir elektrikçine 30 - 40 tl ver marş moturunu yağlat,kömürlerine baktır,gerçi hiç ihtiyacım olmadı fakat tavsiyeler bu yönde.

25.Kışın vuruntulu çalışır.Devir yükselse de tekerleklere az tork gider,bu iyi bir özellik.

26.Yıpranmış olanlarda D ye alınca geri,R ye alınca ileri gidenleri gördüm.

27.Sanayi de en çok bilinen otomatik türü.

28. D konumunda hareket halindeyken R ve P konumlarına alınca birazcık gürültü oluyor.Hemen D ye getirince sorun olmuyor (kazara getirmiştim)

Ben kısaca özetleyeyim; tork konvertörlü at candır, bilene.
http://tiraskeyfim.blogspot.com/  
http://saklinotalar.blogspot.com/
WWW
Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: