23/07/2021, Saat: 13:06
(Son Düzenleme: 23/07/2021, Saat: 13:17, Düzenleyen: Lord Sparhawk.)
Bu sefer uzun süredir yapmaya heveslendiğim ve beğendiğim bir model var Horch KFZ 15. Fazla yaygın olmayan ve standarttan biraz daha pahalı duran bu modeli güzel detayları ve hıoş foırmu sebebiyle gözüme kestirmiştim. Dün başlayayım dedim. Model diğerlerine göre daha büyük bir pakette çıkıyor, plakalar standart modellerin iki katı büyüklüğünde ve toplamda 2,5 plakadan oluşuyor. İlk görüşte vay bu baya detaylı bir şey olacak diye sevindim ama yakından incelediğimde parçaların genel olarak iri parçalar olduğunu o yüzden plakaların büyük olduğunu anladım. Toplamda 40 civarı parça olduğunu görünce biraz hayal kırıklığı olmadı değil ama hadi dedim başlayayım.
Dikkatimi çeken nokta levhalardaki dil yuvalarının normale göre oldukça büyük açılmış olmasıydı. Bu başta yeni başlayanların işini kolaylkaştırabilecek gibi dursa da kısa sürede fark ettim ki parçaları birbirine sıkı tuturma açısından büyük problem oluşturuyor. Standart bükme metoduyla sıkı bir fit elde edemiyorsunuz. Mecburen yatırmanız hatta bazen yer yer japonla sıkılaştırmanız gerekiyor.
Kitte bazı parçalardan ikişer tane var. O yarım plakadaki bazı parçalar ana iki plakadakilere muadil gibi üretilmiş. Çok da manalı değil. Bu bakımdan aslında iki plakalık kit gibi düşünülebilir. Alt şasedeki park birinde tekerler sabit, diğerinde döner olarak planlanmış. Ben döner olanı tercih ettim.
Buraya kadar parçaların da iri olmasıyla her şey su gibi akmakta ve gayet basit. Tam yeni başlayan kiti gibi görünüyor. 1-2 saatte bitecek gibi geldi.
Fakat tekerlekleri görünce iş değişti. Bu tekerlek tasarımı benim sevmediğim bir tasarım. Ne yaparsanız yapın tam yuvarlak, güzel bir fit elde edilemiyor.
neyse yine yaptık bir şeyler.
Bu noktada işler değişmeye başladı. Bu kaputun farklı konturlarda dönüşleri var ve bunlar tam olarak kıvırma hatlarıyla belirtilmemiş. İş zorlaşmaya başladı.
Şu iki parçayı birbirine oturtmam 15 dakika sürmüştür. Kesin olarak anladım ki kolay ve rahat bir kit değil. Çok basit başlayıp yarısında bir anda zorlaşıyor.
Arka panele geçtim. Burada işler fena değil, orta şekerli bir yapın var.
3 ana parça hazır şimdi sırada birleştirme var.
Çok da zor olmadı. Genelde bu tip gövde birleştirmeleri biraz zorlar ama rahat oldu.
Sırada ön çamurluklar var. İyi iyi güzel gidiyor derken dananın kuyruğu burada kopmaya başladı ve benim sabrım iyice tükenmeye yaklaştı.
Başta standart bir yuvarlama işlemi gibi görünürken o da ne çamurluğun ön tarafının acayip bir forma bükülmesi gerekiyor ve bunun için kılavız işlemeler yok. Bu hem parçayı bükmeyi çok zorlaştırıyor, hem de formun tam olarak nasıl bükülmesi gerektiği konusunda size hiç bir ipucu vermiyor. Böyle kompleksi ve abuk düşünülmüş bir parçaya o kadar kitten sonra ilk kez rastlıyorum. Kesinlikle saçma ve hatalı bir tasarım. Kıvırma hatlarının olmaması da ayrıca delirtti. Defalarca deneme düzeltme yaptım parça iyice eğrildi büğrüldü. Açıkcaıs modeli bu noktada bırakıp çöpe atmaya çok yaklaştım. Bir 10 dakika ara verip biraz netteki resimlerine bakıp kabaca çıkardım.
Montajı da zar zor oldu. Hem formun tam oturmamasından, hem artık model üzerinde doğru düzgün tutacak ve destek alacak yer kalmamış olmasından. Çamurluktaki iri dil yuvaları yüzünden far parçası iyi sabitlenmedi mecbur onu da japonla sabitledim. Çamurluk da anca bu kadar oturdu ama bu noktada artık güzel görünemesinden zityade bitse de kurtulsam noktasına geldim.
Diğer çamurluğu biraz daha iyi yaptım olayı çözdüğüm için ama yine tam içime sinmedi. Ayrıca onun farı takarken o parçayı yarım plakadan aldım ve gördüm ki farın kıvrım hatları o plakada var. Sağ fardakinde yoktu, bu da düzgün kıvırımayı zorlamıştı. Yani kitte bazı üretim hataları var böyle.
Kalan bir iki parçayı da ekledikten zonra model bitti. Zaten buraya kadar olan anlatımımdan nasıl bir kit olduğunu anlamışsınızdır. Biraz daha akıllıca tasarlanmış olsa ve şu üretim hataları olmasa aslında gayet rahat giden keyifli bir model olacakmış. Ama bu haliyle kolay gibi gösterip feyk atan ve sonlara yaklaştıkça adamı delirten bir kit olmuş. Zorluğu da tamamne sorunlu tasarım ve üretiminden. Yoksa kompleksi bir olayı yok. Bitmiş hali için eh diyebilirim. 3,5 saat civarında bitti. Bu ölçüye daha detaylı ve güzel olabilirmiş. Bana ancak eh dedirtti. Tavsiye eder miyim? Hayır, hiç kasmaya gerek yok bence bu model için.
Dikkatimi çeken nokta levhalardaki dil yuvalarının normale göre oldukça büyük açılmış olmasıydı. Bu başta yeni başlayanların işini kolaylkaştırabilecek gibi dursa da kısa sürede fark ettim ki parçaları birbirine sıkı tuturma açısından büyük problem oluşturuyor. Standart bükme metoduyla sıkı bir fit elde edemiyorsunuz. Mecburen yatırmanız hatta bazen yer yer japonla sıkılaştırmanız gerekiyor.
Kitte bazı parçalardan ikişer tane var. O yarım plakadaki bazı parçalar ana iki plakadakilere muadil gibi üretilmiş. Çok da manalı değil. Bu bakımdan aslında iki plakalık kit gibi düşünülebilir. Alt şasedeki park birinde tekerler sabit, diğerinde döner olarak planlanmış. Ben döner olanı tercih ettim.
Buraya kadar parçaların da iri olmasıyla her şey su gibi akmakta ve gayet basit. Tam yeni başlayan kiti gibi görünüyor. 1-2 saatte bitecek gibi geldi.
Fakat tekerlekleri görünce iş değişti. Bu tekerlek tasarımı benim sevmediğim bir tasarım. Ne yaparsanız yapın tam yuvarlak, güzel bir fit elde edilemiyor.
neyse yine yaptık bir şeyler.
Bu noktada işler değişmeye başladı. Bu kaputun farklı konturlarda dönüşleri var ve bunlar tam olarak kıvırma hatlarıyla belirtilmemiş. İş zorlaşmaya başladı.
Şu iki parçayı birbirine oturtmam 15 dakika sürmüştür. Kesin olarak anladım ki kolay ve rahat bir kit değil. Çok basit başlayıp yarısında bir anda zorlaşıyor.
Arka panele geçtim. Burada işler fena değil, orta şekerli bir yapın var.
3 ana parça hazır şimdi sırada birleştirme var.
Çok da zor olmadı. Genelde bu tip gövde birleştirmeleri biraz zorlar ama rahat oldu.
Sırada ön çamurluklar var. İyi iyi güzel gidiyor derken dananın kuyruğu burada kopmaya başladı ve benim sabrım iyice tükenmeye yaklaştı.
Başta standart bir yuvarlama işlemi gibi görünürken o da ne çamurluğun ön tarafının acayip bir forma bükülmesi gerekiyor ve bunun için kılavız işlemeler yok. Bu hem parçayı bükmeyi çok zorlaştırıyor, hem de formun tam olarak nasıl bükülmesi gerektiği konusunda size hiç bir ipucu vermiyor. Böyle kompleksi ve abuk düşünülmüş bir parçaya o kadar kitten sonra ilk kez rastlıyorum. Kesinlikle saçma ve hatalı bir tasarım. Kıvırma hatlarının olmaması da ayrıca delirtti. Defalarca deneme düzeltme yaptım parça iyice eğrildi büğrüldü. Açıkcaıs modeli bu noktada bırakıp çöpe atmaya çok yaklaştım. Bir 10 dakika ara verip biraz netteki resimlerine bakıp kabaca çıkardım.
Montajı da zar zor oldu. Hem formun tam oturmamasından, hem artık model üzerinde doğru düzgün tutacak ve destek alacak yer kalmamış olmasından. Çamurluktaki iri dil yuvaları yüzünden far parçası iyi sabitlenmedi mecbur onu da japonla sabitledim. Çamurluk da anca bu kadar oturdu ama bu noktada artık güzel görünemesinden zityade bitse de kurtulsam noktasına geldim.
Diğer çamurluğu biraz daha iyi yaptım olayı çözdüğüm için ama yine tam içime sinmedi. Ayrıca onun farı takarken o parçayı yarım plakadan aldım ve gördüm ki farın kıvrım hatları o plakada var. Sağ fardakinde yoktu, bu da düzgün kıvırımayı zorlamıştı. Yani kitte bazı üretim hataları var böyle.
Kalan bir iki parçayı da ekledikten zonra model bitti. Zaten buraya kadar olan anlatımımdan nasıl bir kit olduğunu anlamışsınızdır. Biraz daha akıllıca tasarlanmış olsa ve şu üretim hataları olmasa aslında gayet rahat giden keyifli bir model olacakmış. Ama bu haliyle kolay gibi gösterip feyk atan ve sonlara yaklaştıkça adamı delirten bir kit olmuş. Zorluğu da tamamne sorunlu tasarım ve üretiminden. Yoksa kompleksi bir olayı yok. Bitmiş hali için eh diyebilirim. 3,5 saat civarında bitti. Bu ölçüye daha detaylı ve güzel olabilirmiş. Bana ancak eh dedirtti. Tavsiye eder miyim? Hayır, hiç kasmaya gerek yok bence bu model için.
http://tiraskeyfim.blogspot.com/
http://saklinotalar.blogspot.com/
http://saklinotalar.blogspot.com/