Samara hakkındaki her bilgiyi istemeden edindim
tavsiyelerimin özeti : ALMAYIN
ama yinede alıcam diyorsanız şunları hatırlayın
bana soylenenlerle benım yaşadığım tezatları yanyana yazıyorum
*yakıtta ekonomiktir : sıfır motor yaptırıp arabanın fiyatı kadarda motora ve kaputun altındaki her parça harcayıp yenilesemde olmadı. bi lpg kaçırır yaptırısın benzin aracın ıcıne buharlasır, havalandırırsın bıyerden benzın sızar, hersey yolunda dersın 50 lıralık benzınle 5 kısa mesafe yapamazsın...
*parcaları ekonomıktır : bu dogru ama okadar cok sey degıstırmem gerektıkı toplamda japon otodan mercedesten pahalıya geldı 150 kalemın uzerınde seyı yenılemem gerektı oyle ufak tefek ırılı ufaklı seyler yuzunden surundukkı tedarıkıde sorunlu bazı seylerın mahfoldum ayrıca parcalar ekonomık oldugu kadarda dayanıksız iscilik her markada aynı zarar katmerli katmerli
*taban sacı neredeyse tamamının çürük kriko vuracak yer bulamayıp saşeden salıncaklardan kriko vurmanız gerekebiliyor 5dklik lastik değiştirme işi gününüzü yiyip sizi çıldırtabilir
*aynı nedenden dolayı bir koltugunuzun rayının oturdugu taban sacı çürüdüğünde Dünyayı yatay görmeye başlarsınız
*su alır! motor almayalımda enazından yagmurdan koruru diye alıyorsanız park halindeyken bile bagajınıza oluk oluk su dolar arka koltuklar bile su küf pas içinde kalır bagardan yeri görebileceğiniz delikler oluşması 3-4 ayı geçmez
*galvanizli sac var kolay cürümez kaporta yalanlarını unutun : inanılmaz bir hızla çürüyor elimde 6 ay kadar kaldı hızına inanamadım bu deformasyonun
*kırılıp dökülenler: kapı kolu kırıldı kılıt dugmesi kırıldı torpido kırıldı gıbı ufak seylerı anlarım kı evet bunlarda kırıldı ama el frenıde kırılıp elınızde kalmasın bızahmet
degıstırmeye gıttıgınızde eskısının kaynagı yuzunden yenısınıde takmakda zorlanmayın
*tatıle gıdemıyorsanız lada alın : ayaklarınızda suya gırsın evet sıgorta kutusu cıvarından paspasa önede su alıyor
*frenler : köklemeden durmayan durmaya niyetlendiginde inanılmaz seslerle uzun bir fren mesafesinde durup kesin durmadaım girdim ben bi yere bu sesde onun sesiydi hissini sık yasarsınız
*jigle tertibatı : arabada manuel jigle var
acemiliklerimde bana yardım etmeye calısan usta soforler dahı cok sıkıntı yasadılar jıgle kullanmak sanat ve bızler sanatcı degılız
*oturma pozısyonu : yerde bır yastık varmısta ona oturuyormuscasına yerdesınız
oyle oturma posızyonu yok...
*km : her lada samara 90 80 bım kmlerde gezer durur nedenı ıbrenın 99.999 da kendını sıfırlaması (gosterce calısıyorsa kı cok nadır bır durumdur) kmyı bılemezssınız yınede
*hararet : sıfır motor sıfır kapak (taslama degıl) uste elınde rektefe sıfır pıstonlar sıfır subaplar sıfır radyator vs yınede aman dıkkat hararet yaptırma dıye uyarı ustune uyarı ıulk hararette yıne elımızdesın uyarılarını cok aldım sukur hararet yaptırmadım ama bunun heran sızı bekleyen bır durum oldugunu bılın
tofas fanı takmak butonla sureklı calıstırmak gıbı sanayı yontemlerı ıse yaramıyor
dedıgım gıbı her an bu tehlıke mevcut ve sonu en ıyı ıhtımalle kapak taslatma kapakda taslama payı yoksa sıfır kapak... kotu ıhtımallede rektefıye
*elektrık aksamı : sorunlu aku bosaltır habire takviyekablaso ve takviye yapabilecek bir arkadaşınız olsa iyi olur sık gerekecek
silecek açarsınız far yanar gibi inanılmaz kolunara hiç girmiyorum
mesaja aklıma geldıkce guncelleme yapacagım
bu aracla neredeyse eşzamanlı olarak nişanlıma hundai getz 2009 alındı
toplamda araca harcadıklarımızı benim aracı aldıgımla sattıgım zaman arasında karşılatırdım
getze 300 lira civarında para harcandı (gaz ayarı bakım yag değişimi)
ben benim kulusturu yurur tutabilmek için 2500.tlden fazla harcadım
paranoyak oldugum ıcın harcamalarını kalem kalem not ettım
dıleyenlerle paylasabılırım
ögrendiğime göre bana satan arkadaşata baya bir masraf etmiş
alan da komple boyatma taban sacı yaptırma vs dusuncelerdeydı
benden oncesıyle sonrasıyla 4 bınlık araba son 3 sahıbıyle
sanayıye 15.000 tl ustunde para bırakıyor