Enis Berberoğlu ile Geleneksel Tıraşa Dair Keyfli Bir Yazı
#2
KOZMETİKTE 55 MARKA

Ali Bıyıklı markasının doğum yeri Süleymaniye, toptan satış merkezi Tahtakale Zaza Han'ın üçüncü katındaki azami 20 metrekarelik bir dükkan... Ama sanmayın ki Ali Bıyıklı yerinde sayıyor. 1995 yılında Gaziosmanpaşa'da 5 bin metrekarelik bir fabrikada Foneks markasıyla kozmetik malzemesi üretimine başladı. Bugün 55 ayrı çeşidiyle pazarda iddiasını koruyor. İşte bu yüzden belki de kariyer yolunun tıraş bıçağının mucidi King C. Gillette'e benzediğini söylemek mümkün.

Boston'da doğan Gillette ilk jiletli tıraş makinesini geçen yüzyılın ilk yılında 46 yaşında üretti.

Ali Bıyıklı ilk çelik usturasını 30 yaşında Gillette'den 60 yıl sonra pazara sürdü.

İki girişimcinin ürünü de isimleriyle anıldı.

Gillette 100 yılda dünyanın en bilinen ilk 20 markası arasına girdi. Ali Bıyıklı 40 yılda yerel şöhreti yakaladı.

İkisi de usturayla, jiletle yetinmedi, tıraş sanayiine girdi.

Ve reenkarnasyona imanlılar açısından son bir not: King C. Gillette 1932'de öldü, Ali Bıyıklı aynı yıl doğdu!

USTURAYI DOĞRU TUTUŞ

Ustura markası Ali Bıyıklı şu sıralar Yalova'da dinleniyor. Fotoğraf çektirmekten de pek hoşlanmıyor. Yeğeni Kadir Bıyıklı'ya sakal eklenirse Ali Bıyıklı‘ya benzermiş. Kadir Bıyıklı usturada doğru tutuşu göstererek poz verdi: İşaret parmağı sırtta, orta parmak çengelde...

Fazla tıraş cildi bozar

TÜRK HAFTADA İKİ AMERİKALI BEŞ KEZ

33 milyon Türk erkeğinden 23.5 milyonu 15 yaş üstünde yani sakal tıraşı çağında. Türk erkeği ortalama haftada iki kez sakal tıraşı oluyor. ABD'de erkekler haftada ortalama 5 kez tıraş oluyor.

YÜZ ERKEKTEN ONU HAFTADA BİRDEN AZ

Haftada bir kez bile tıraş olmayan Türk erkeği sayısında son on yılda artış yaşandı. 1994'te haftada bir kez bile tıraş olmayanların payı sadece yüzde 4'tü. 1997'de bu oran yüzde 7'ye çıktı.

Son araştırmada yüzde 10'a yükseldi. Yani bugün her 100 Türk erkeğinden 10 tanesi yedi günde bir bile tıraş olmuyor.

SAKALIM YUMUŞAK DİYEN ÇIKMIYOR

Tıraş tembelliğinin bahanesi de hazır. Her 100 Türk erkeğinden 50'si ‘‘Sakalım sert, cildim hassas’’ diye yakınıyor.

ÖMÜR BİTER TIRAŞ BİTMEZ

Yüzde ortalama 15 bin kıl bulunur.

Sakal ayda 1.3 cm uzar.

Sakal tıraşı ortalama 3 dakika sürer.

Tıraş bıçağı maksimum 9 kez kullanılır.

Ortalama ömür içinde sakal tıraşı 720 saat kadar sürer, bu da tıraşa hayatımızdan 30 günün gittiğini gösterir.

Erkeklerin yüzde 70'i ıslak tıraşı tercih eder.

Islanmamış bir kıl aynı kalınlıktaki bakır bir telin direncine eşit direnç gösterir.

PAZARA HAKİM MARKALAR

Kullan-at segmentinde pazarın yarısından fazlası Permatik'e (Gillette) ait. Rakipler Zaza ve Derbi markaları.

Sistem segmentinde yani daha kaliteli ürünlerde pazarın neredeyse tamamı Gillette markasının kontrolünde.

Artık giderek küçülmekte olan klasik tıraş bıçaklarında pazarın yarıya yakını Gillette markalı ürünlerden oluşuyor.

KAYNAK: Gillette
Cevapla


Bu Konudaki Yorumlar
RE: Enis Berberoğlu ile Geleneksel Tıraşa Dair Keyfli Bir Yazı - Yazar: Niko - 19/07/2017, Saat: 23:06

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: