10/09/2015, Saat: 16:58
Aslında düşündüklerinizde hem haklısınız hem değilsiniz. Bunun bence bir kaç sebebi var. Bu sebeplerden bazıları psikolojik bazıları ise üretici kaynaklı.
Bu tarz hobilerde psikoloji ürün yorumlamalarında çok etkili oluyor. Aslında birebir aynı iki sabundan birini klasik Arko gibi paketleseniz diğerini ise alüminyum folyoya kaplı halde bir ahşap kaseye koyup bunu da mukavva, doğaya saygılı organik bir şekilde paketleyip satsanız ve bu iki sabunu da aynı kişi alsa emin olun ikinci sabunu daha koruyucu daha nemlendirici daha iyi bulur. Aynı şekilde forumlarda çokça övülen ürünler genellikle müşterilerinde iki tip tepkiye sebep oluyor. Birinci tip müşteri övülen ürünü aldığı zaman onu otomatikman iyi kategorisine sokuyor ve ürünün performansı çok kötü olmadıkça memnun oluyor, ikinci tip müşteri almadan önce araştırdığı ve hakkında pek çok bildiği ürünü gözünde çok büyüttüğü içi veya kafasında farklı hayal ettiği için ürünün gerçekleri onu tatmin etmiyor ve ürünü beğenmiyor.
Üretici kaynaklı sebeplerse tamamen bu sektörün küçük olması ile alakalı. Yanlış anlamayın tıraş sektörü değil, Geleneksel tıraş ve ona hitap eden lüks tüketim sektörü oldukça küçük bir sektör ve genelde üreticiler belirli standartları yakalamaya endeksi fabrikalarda değil atölyelerde üretim yapıyorlar. Bir de bu atölye üretimine hem fırça hem sabun hem tıraş kolonyaları söz konusu olunca ham maddelerin pek çoğunun hayvansal veya bitkisel kaynaklı olup neredeyse günden güne değişen yapıda olmaları da eklenince üretimde belirli bir standardı korumak oldukça zor oluyor. Bunun üzerine de kullanıcıların her birinin farklı teknik kullanması, su farklılığı, bilgi farklılıkları gibi etmenler eklendiği zaman aynı ürün için 100 kafadan 150 farklı yorum alınabiliyor. Kafa sayısından çok yorum sayısı vermemin sebeb espri değil bu arada. Ürün incelemeleri sayfalarını okuduğunuzu söylediğinize göre fark etmişsinizdir aynı kullanıcı aynı ürünü 2 ay önce kullandığında farklı bir yorum 2 ay sonra kullandığında ise bambaşka bir yorum yazabiliyor.
Tüm bunlar bir araya geldiği zamansa bir ürünün hatalı üretim mi olduğu yoksa kullanıcı kaynaklı bir sorun mu yaşandığını anlamak özellikle bunu sadece yazılı anlatımın yapılabildiği bir mecrada anlamak oldukça zor. Tüm bunlar yüzünden en başta hem haklısınız hem değilsiniz demiştim
Forumda bir kaç konuda bilinen firmaların neredeyse belirli bir parti üretiminin komple hatalı olduğuna dair kanıtlar var o yüzden ''koskoca üreticinin tüm hatalı ürünleri buraya mı çatmış?'' sorusu bazen yanlış olabiliyor. Özellikle resmi distribütörle gelen ürünler genelde ülkeye parti parti giriş yapıyor yani üretici 1-20 ilk partiyi İngiltere'ye 21-40 ikinci partiyi Türkiye'ye vs yolladığı için bu partilerden herhangi hatalıysa o partinin gittiği ülkede büyük çoğunlukla üretim hatalı ürünler oluyor. Bu olayı en son I coloniali mango kaseli sabunda gördük. Kaseli alan herkeste sabunda kuruluk ve pullanma vardı. Yine de zaman zaman dediğiniz gibi çeşitli dış sebeplerden ve kullanım hatasından kaynaklı performans düşüklüğü yaşayıp bunun sorumluluğunu üreticiye verenler olabiliyor.
Bu tarz hobilerde psikoloji ürün yorumlamalarında çok etkili oluyor. Aslında birebir aynı iki sabundan birini klasik Arko gibi paketleseniz diğerini ise alüminyum folyoya kaplı halde bir ahşap kaseye koyup bunu da mukavva, doğaya saygılı organik bir şekilde paketleyip satsanız ve bu iki sabunu da aynı kişi alsa emin olun ikinci sabunu daha koruyucu daha nemlendirici daha iyi bulur. Aynı şekilde forumlarda çokça övülen ürünler genellikle müşterilerinde iki tip tepkiye sebep oluyor. Birinci tip müşteri övülen ürünü aldığı zaman onu otomatikman iyi kategorisine sokuyor ve ürünün performansı çok kötü olmadıkça memnun oluyor, ikinci tip müşteri almadan önce araştırdığı ve hakkında pek çok bildiği ürünü gözünde çok büyüttüğü içi veya kafasında farklı hayal ettiği için ürünün gerçekleri onu tatmin etmiyor ve ürünü beğenmiyor.
Üretici kaynaklı sebeplerse tamamen bu sektörün küçük olması ile alakalı. Yanlış anlamayın tıraş sektörü değil, Geleneksel tıraş ve ona hitap eden lüks tüketim sektörü oldukça küçük bir sektör ve genelde üreticiler belirli standartları yakalamaya endeksi fabrikalarda değil atölyelerde üretim yapıyorlar. Bir de bu atölye üretimine hem fırça hem sabun hem tıraş kolonyaları söz konusu olunca ham maddelerin pek çoğunun hayvansal veya bitkisel kaynaklı olup neredeyse günden güne değişen yapıda olmaları da eklenince üretimde belirli bir standardı korumak oldukça zor oluyor. Bunun üzerine de kullanıcıların her birinin farklı teknik kullanması, su farklılığı, bilgi farklılıkları gibi etmenler eklendiği zaman aynı ürün için 100 kafadan 150 farklı yorum alınabiliyor. Kafa sayısından çok yorum sayısı vermemin sebeb espri değil bu arada. Ürün incelemeleri sayfalarını okuduğunuzu söylediğinize göre fark etmişsinizdir aynı kullanıcı aynı ürünü 2 ay önce kullandığında farklı bir yorum 2 ay sonra kullandığında ise bambaşka bir yorum yazabiliyor.
Tüm bunlar bir araya geldiği zamansa bir ürünün hatalı üretim mi olduğu yoksa kullanıcı kaynaklı bir sorun mu yaşandığını anlamak özellikle bunu sadece yazılı anlatımın yapılabildiği bir mecrada anlamak oldukça zor. Tüm bunlar yüzünden en başta hem haklısınız hem değilsiniz demiştim

A ship in port is safe, but that's not what ships are built for.
-Grace Hopper
-Grace Hopper